För ett längre uppdrag söker vi nu en Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren och självgående konsult till ett uppdrag som kommunikatör på den statlig myndigheten MTM - Myndigheten för tillgängliga medier i Stockholm. 
Uppdraget kommer att starta i början av augusti och beräknas pågå till december 2019 med möjlighet till förlängning.

 

 

Myndigheten för tillgängliga medier, MTM, är en modern och framtidsinriktad myndighet. Vårt uppdrag
är att vara ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier och arbeta för att alla ska ha tillgång till
nyheter, litteratur och samhällsinformation utifrån var och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller
funktionsnedsättning. Vid MTM arbetar cirka 110 engagerade och kunniga medarbetare. Att arbeta på
MTM innebär stimulerande arbetsuppgifter i en verksamhet som är viktig, framåtblickande och
föränderlig. 

Arbetsbeskrivning:
Som Kommunikatör kommer du att arbeta med en bredd av kommunikatörsuppgifter men med fokus på
redaktionellt arbete och publicering i MTMs olika kanaler.
Tillsammans med övriga medarbetare på kommunikationsavdelningen kommer du att vara ett
kommunikationsstöd och bollplank åt övriga delar av verksamheten.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:
- Redaktörskap för myndighetens Intranät.
- Skriva målgruppsrelevanta texter och bearbeta och språkgranska befintliga underlag för webb,
- tidningar, nyhetsbrev, sociala medier etc.
- Arbete med digitala kanaler

 

 

Kvalifikationer:

För att klara av rollen som kommunikatör bör du vara en mycket god skribent som lätt anpassar texter utifrån olika målgruppers behov och kunna arbeta både operativt och strategiskt med en förmåga att kunna se helheter och samband.  

- Akademisk utbildning inom området information/kommunikation, journalistik eller annan
utbildning som bedöms likvärdig.

- Arbetat minst ett (1) år som kommunikatör eller liknande som motsvarar rollen.

- Vara en god stilist, i skrift och tal, och kunna förklara komplexa
frågor och samband på ett enkelt och begripligt sätt. 

- God kunskap/erfarenhet om digital kommunikation och sociala medier. 

- Goda kunskaper i MS Office.

- Goda kunskaper i svenska och engelska avseende både tal och skrift.


Personligt:
Som person är du
- flexibel
- lyhörd
- prestigelös
- nyfiken
- engagerad

Arbetet kommer att innebära många olika arbetsuppgifter som löper parallellt, varför vi söker en konsult
som kan prioritera inom ramen för de egna arbetsuppgifterna





Anställningsform:
Visstid

 

Sysselsättningsgrad:
Heltid

 

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

 


Övrig information:
Urval sker löpande så välkommen med din ansök redan idag.
Du söker tjänsten via vår hemsida: www.kornboden.se

 

 

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996.
Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 juli 2018

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024