Föräldravikariat som marknadsassistent

Föräldravikariat som marknadsassistent

Arbetsbeskrivning

Om oss
Vi på ADVANTAGE AUSTRIA i Stockholm arbetar aktivt för att stärka det österrikiska näringslivets närvaro på den svenska marknaden. Vi informerar österrikiska företag om hur den svenska marknaden fungerar, förmedlar samarbetspartners och ger råd i samband med affärsuppgörelser. ADVANTAGE AUSTRIA erbjuder ett brett utbud av information- och affärsutvecklingstjänster för både österrikiska företag och deras internationella affärspartners. Vi har cirka 100 kontor i över 70 länder med omkring 800 anställda och 35 konsulter. Vi organiserar cirka 1200 events varje år för att para ihop framgångsrika företagskontakter.
Om dig
Vill du arbeta med varierande arbetsuppgifter inom olika branscher i ett litet tyskspråkigt team? Är du flexibel och engagerad och samtidigt öppen för den österrikiska kulturen och livsstilen? Då är du välkommen med din ansökan.
Vi söker en engagerad marknadsassistent till vårt lilla tysktalande team för ett föräldravikariat från 1 februari 2025 till 31 maj 2025 med 40 timmar per vecka och sedan från 1 juni 2025 till 31 december 2025 med 20 timmar per vecka. Eftersom arbetsspråket på kontoret är tyska, är det av yttersta vikt att du behärskar tyska, men även svenska och engelska i så väl tal som skrift.
Vi ser gärna att du är noggrann, strukturerad, analytisk och gillar att arbeta både självständigt och i grupp. Med tanke på att arbetsuppgifter är varierande, ska du kunna koordinera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett bra sätt och du måste trivas med att vara involverad i flera projekt samtidigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där inte minst ditt personliga engagemang och din nyfikenhet att lära dig nya saker är viktiga urvalsfaktorer för oss.
Låter det här som du? Då kommer du vara en väldigt uppskattad kollega hos oss!
Din profil
Vi förväntar oss att du har avslutade studier inom området marknadsföring/handel eller yrkeserfarenhet från en liknande position. Vi förutsätter att du har utmärkta PC-kunskaper och kan arbeta självständigt under eget ansvar.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten omfattar bland annat följande uppgifter:
bearbetning av förfrågningar från österrikiska företag, research och analyser av avsättningsmöjligheter i Sverige samt förmedling av affärskontakter
sammanställning av omfattande bransch- och marknadsrapporter
planering och genomförande av olika arrangemang (t.ex. mindre eller större events, studieresor eller aktiviteter kring branschmässor)
sökning efter adekvata distributionskanaler
kontakter med myndigheter och organisationer
översättningar

Övrigt
Skicka din skriftliga ansökan på tyska med CV och foto till tina.schlenker@advantageaustria.org
Sista ansökningsdag är den 16 december 2024, men urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖSTERRIKISKA AMBASSADENS HANDELSRÅD STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2024
  • Ansök senast: 16 december 2024

Besöksadress

KARLAPLAN 12
STOCKHOLM

Postadress

KARLAPLAN 12
STOCKHOLM, 11520

Liknande jobb


13 december 2024

6 december 2024

5 december 2024