Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

Arbetsbeskrivning

Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för strategisk planering och ärendeberedning, regional utveckling, koncernstyrning, internt stöd och service till regionens övriga förvaltningar samt kultur och fritidsverksamhet. Våra cirka 700 medarbetare månar om kvalitet och effektivitet.

Tjänsten är idag placerad på Försörjningsavdelningen. Avdelningen föreslås fr.o.m 1/1 2021 flyttas till Teknikförvaltningen.

Avdelningen består av ca 180 medarbetare och omsätter ca 200 miljoner kronor/år.

ARBETSUPPGIFTER
Som fordonsansvarig ansvarar du för Region Gotlands fordonshantering som idag består av 350-400 st leasingbilar samt en bilpool innehållande ca 10 bilar. Hanteringen innefattar i huvudsak inköp, drift och avyttring.

Du bidrar även med din fackkunskap i olika typer av nätverk, administrerar samtliga leasingavtal tillhörande bilarna, samt bevakar att alla avtal avseende fordonshantering är upphandlade och aktuella.

Vid inköp avropas ramavtal. Det ingår i tjänsten att vara rådgivande och ge stöd till Region Gotlands verksamheter vid framtagande av bilarnas kravspecifikation inför avrop. Det ingår även att i samband med detta verka för kostnadseffektivitet.

Driftdelen innefattar faktura- samt tankkortshantering. Fordonansvarig utgör ett stöd för Region Gotlands medarbetare i frågor inom service, däckskiften, skadeanmälningar och eventuella inlösen av fordon. Som fordonsansvarig skall du säkerställa att det för fordonsområdet finns relevanta upphandlingar och avtal.

Avyttring sker genom att ta emot bilarna från Region Gotlands verksamheter och ombesörja avyttringsprocessen gentemot upphandlad part.

Arbetet ställer höga krav på god administrativ förmåga. Befattningen innebär ansvaret över c:a 1000 avtal som skall handläggas. Det dagliga arbetet innebär många kundkontakter där kunderna förväntar sig god service och ett bra bemötande.

Beredskapstjänstgöring kan ingå.

KVALIFIKATIONER
Arbetet ställer höga krav på god administrativ förmåga. Befattningen innebär ansvaret över c:a 1000 avtal som skall handläggas. Det dagliga arbetet innebär många kundkontakter där kunderna förväntar sig god service och ett bra bemötande.

Vi söker dig med lägst gymnasiekompetens och har du dessutom för området relevant högskoleutbildning är det meriterande. Vid gymnasiekompetens ser vi det som ett krav att den sökande förvärvat expertkunskaper inom området genom tidigare arbetslivserfarenhet.

Vidare är det meriterande är om du kan och har genomfört upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU).

God datavana samt goda kunskaper i Officepaketet är en förutsättning för arbetet.
Kunskaper i ekonomi och verksamhetsutveckling är en viktig del i arbete. Likaså är din kommunikativa sida viktig och du kan genomföra och presentera utredningar med analys och resultat i lättillgängligt format. Kontaktytorna är många och servicetänkandet är avgörande, både i interna och externa kontakter.

B-körkort och tillgång till egen bil krävs.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/flytta-hit/

På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Gotland, Försörjning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024