Företagsrådgivare

Arbetsbeskrivning

Är du kommunikativ, ansvarstagande, administrativt lagd och trivs i en miljö där du arbetar kundnära?

Då kan rollen som företagsrådgivare vara något för dig!

Om rollen:

Som företagsrådgivare ingår du i ett team på fyra personer som har helhetsansvar för rådgivning och medlemsvård gentemot Svensk Handels medlemsföretag. Du är påläst och vet vad Svensk Handel står för och kan svara på enklare frågor om medlemskapet och dess innehåll.

Telefon, chatt och mejl kommer vara dina främsta arbetsredskap och du behöver känna dig bekväm i att hjälpa våra medlemmar och kunder på både svenska och engelska.

Rollen som företagsrådgivare är bred och innefattar bland annat uppgifter som;

- Att kunna besvara och hantera frågor som kommer in kring företagande, samt hänvisa rätt i organisationen eller till rätt samarbetspartner där det är relevant.

- Administration och rådgivning till våra kunder som köper certifieringen Trygg E-handel.

- Kontakt med Svensk Handels Partnersföretag kring vissa administrativa uppgifter.

- All administration kring hantering av inträden för nya medlemmar, utträden, överlåtelser av medlemskap vid fusioner och verksamheter, samt övriga medlemsärenden.

- Hantering av olika ärende kopplat till våra medlemmar i våra olika system.

Vem är du?

Vi söker dig med erfarenhet från en kund/medlemsnära verksamhet där du har tagit ett stort eget ansvar samt alltid agerat med ett genuint serviceintresse gentemot dina kollegor och kunder.

För att lyckas och trivas i rollen har du en god telefonvana samt känner dig mycket bekväm med Office-paketet och Teams, det är meriterande om du har arbetat i Tellus, Nova eller Ungapped.

Som person är du initiativtagande, har en god administrativ- och problemlösningsförmåga. Du är driven och tycker om ordning och struktur samtidigt som du är öppen för förändringar. Du är social, tycker om att ha många kontakter och trivs att arbeta i en supportfunktion. Du tycker det är roligt att hänga med i den digitala utvecklingen och att vara delaktig i skiftet inom handeln där det händer mycket och snabbt.

Om verksamheten:   

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation som driver handelns frågor för parti-, detalj- och e-handeln. Idag förbättrar vi villkoren för drygt 9000 handlare i Sverige.  

Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en spännande bransch i en händelserik tid. På Svensk Handel är vi stolta över att ha en arbetsplats full av kunniga och engagerade kollegor. Vi trivs på jobbet, vilket visar sig i det goda samtalsklimatet och erfarenhetsutbytet kollegor emellan. Vi tillämpar villkor motsvarande kollektivavtal, erbjuder generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och en uppskattad personalförening. 

Ansökan: 

Den aktuella tjänsten är en provanställning på heltid. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrika Rothoff

Ulrika Mattsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Handel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 23 juli 2023

Besöksadress

Regeringsgatan 60, Stockholm
None

Postadress

Regeringsgatan 60
Stockholm, 10329

Liknande jobb


Servicerådgivare Sollefteå

13 maj 2024

Skaderådgivare

Skaderådgivare

10 maj 2024

Servicerådgivare

8 maj 2024