Förhandlingschef - interimsuppdrag för Trollhättans stad

Arbetsbeskrivning

Nu söker Trollhättans stad en förhandlingschef som en interimslösning eller som ett tidsbegränsat uppdrag
 
Förhandlingschef- uppdragsbeskrivning för interimslösning
Trollhättans stad söker en interimslösning för uppdrag som förhandlingschef under nuvarande förhandlingschefs föräldraledighet.

Uppdraget:
Personalkontoret, som är en del av kommunstyrelsens förvaltning, är uppdelat på tre avdelningar – HR-avdelning, löneavdelning samt vår interna företagshälsovård. Uppdraget som förhandlingschef innebär att vara ett stöd till organisationen både internt och externt i arbetsrättsliga frågor och driva MBL-samt tvisteförhandlingar i organisationen.

Uppdraget innebär att kunna hantera fackliga frågor och vara ett stöd till organisationen i det.

En stor del av uppdraget innebär att vara ett bollplank till HR-specialisterna i arbetsrättsliga frågor och att kunna hantera individärenden.

Uppdraget omfattar också att vara delaktig i löneöversynsprocessen utifrån, framför allt, ett lönekartläggningsperspektiv.

Trollhättans stad reviderar nu sitt samverkansavtal vilket kommer att medföra utbildningsinsatser under hösten. Uppdraget kan därför också komma att innehålla att vara delaktig i planering och genomförande av utbildning i det nya samverkansavtalet.

 

Kvalifikationer:
Examen från personalvetarprogram eller examen från liknande utbildning som uppdragsgivaren bedömer likvärdig. Gedigen dokumenterad erfarenhet från arbete med arbetsrättsliga frågor samt erfarenhet från förhandlingsarbete. Gedigen kunskap om gällande arbetsrättslig lagstiftning samt gällande kollektivavtal i branschen. Det är meriterande med erfarenhet från kommunal verksamhet.

 

Omfattning:
Uppdraget påbörjas i maj 2022 och pågår under hela 2022. Behovet är inte lika omfattande under semesterperioden (v. 27-33). Omfattning av uppdraget är 60-100 % och kräver att man är på plats i Trollhättan. Visst arbete kan utföras på distans.

Vi tillämpar löpande urval i processen, vilket betyder att vi gärna ser din intresseanmälan redan nu!

 

Ansök: 
Välkommen med din ansökan via Solum Search AB. Har du frågor gällande uppdraget besvaras dessa av HR-chef Elisabeth Funck på Trollhättans stad, elisabeth.funck@trollhattan.se alternativt av Ylva Dahl på Solum Search, ylva.dahl@solumsearch.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solum Search AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Liknande jobb


31 januari 2024

Lönechef till Kommunstyrelseförvaltningen

Lönechef till Kommunstyrelseförvaltningen

6 oktober 2023

Förhandlingschef

Förhandlingschef

28 september 2023