Försäkringsadministratör till utvecklande tjänst i Solna

Arbetsbeskrivning

Är du en utpräglad administratör med intresse av försäkringar och lön? Ser du dig själv i en snabbrörlig och föränderlig miljö, där du har stort utrymme att vara med och påverka och utveckla processer och arbetssätt? Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Om tjänsten
SW söker nu för kunds räkning en försäkringsadministratör. Kunden arbetar med att administrera försäkringar och pensioner mot företag, och du kommer att ingå i ett second line/backoffice-team, där dina uppgifter kommer att inbegripa diverse kundärenden som berör premier, kollektivavtal, pensioner mm. Du agerar spindel i nätet och arbetar brett med att godkänna och skicka filer till kund, göra avstämningar, försäkringsrevision och sjukdomsrapportering.

Företaget är i en fas som präglas av utveckling och digitalisering, och arbetar just nu på att skapa bättre och mer kostnadseffektiva lösningar för sina kunder. Det är därför av stor vikt att du har god systemvana och drivs av att utveckla processer och komma med egna initiativ till att utveckla administrationen.

Vår kund sitter i inbjudande lokaler i Solna, med närhet till Mall of Scandinavia. Uppdraget är inledningsvis på sex månader, men för rätt person finns god chans att bli överrekryterad till kunden.

Lämplig bakgrund
För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi att du

har ett par års erfarenhet av arbete med ekonomi, försäkringar och/eller löneadministration
har bred systemvana och är en utpräglad administratör
är en van Excel-användare
har god förståelse för löneprocessen relaterat till pensioner
kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.

Du är en driven, lättlärd och nyfiken person som har skinn på näsan och har god kommunikation och ett trevligt bemötande gentemot kunderna. Det är meriterande om du har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet men detta är inte nödvändigt. Det är även meriterande om du själv tidigare arbetat som konsult och därmed fått förståelse för lönerapportering.

Du ges möjlighet att komma in i en föränderlig och rörlig miljö, där du har möjlighet att växa med oss. Varmt välkommen med din ansökan!

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SW med start omgående, och som pågår under sex månader. Därefter finns för rätt person mycket god chans till att bli överrekryterad till kunden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 08-407 55 57.


SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb