Försäkringsadministratörer till ny stabsfunktion

Arbetsbeskrivning

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 1000 medarbetare.




Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Söderberg & Partners söker två administratörer med erfarenhet av tjänstepension till PremieCentralsgruppen, som är en nystartad, central, enhet inom vår administrationsservice. Att arbeta inom Söderberg & Partners är utvecklande och stor möjlighet ges till eget ansvar.


Organisationen är ständigt under utveckling och därmed söker vi dig som vill vara med och utveckla våra verksamheter. Som ett led i utvecklingen kommer denna tjänst vara formbar efter de behov som uppstår i organisationen.   

Arbetsuppgifter:
Premiecentralen beräknar, fakturerar och administrerar våra kunders tjänstepensioner. Gruppen följer upp och stöttar det månatliga administrativa flödet via Premiecentralen, både internt och externt.  

Du kommer vara med och ansvara för att förfina det löpande arbetet och de processer kring administrationen i Söderberg & Partners senaste upphandlingar som hanteras via Premiecentralen. Du kommer att arbeta i dialog med försäkringsbolag, Premiecentral och övriga stabsfunktioner, samt bistå rådgivare och administratörer inom Söderberg & Partners med att följa upp samt säkerställa att affär och informationsflöde blir korrekt i de berörda upphandlingarna.  

Vi söker dig som är självständig, metodisk och noggrann till denna nyskapade, centrala stabsfunktion. Du bör också vara strukturerad och ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du trivs med att ta egna initiativ, men kan också självständigt omvandla instruktioner till resultat. Förmågan att se verksamhetsnytta och prioritera är vital.  

Vi ser gärna att du:



* Har administrativ erfarenhet av tjänstepensioner
* Är noggrann och strukturerad i ditt arbete
* Arbetar självständigt med problemlösning, samtidigt som du är en lagspelare
* Uppskattar översikt men med sinne för detaljer
* Har erfarenhet av att bistå med expertkunskap till andra personer
* Har intresse för att identifiera nya tekniska lösningar för att förenkla manuella moment

 Det är även en fördel om du har erfarenhet av:


* Dokumentationsarbete
* Excel
* Försäkringssystemet Visi
* Enklare bokföring

Du kommer att få arbeta med ett gäng engagerade och erfarna medarbetare i en stimulerande miljö med goda utvecklingsmöjligheter och högt i tak. 

Placering: Sundsvall
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Omgående/efter överenskommelse
Kontaktperson: Camilla Svahn, Gruppchef, 0761-49 52 14

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderberg & Partners
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 29 juli 2015

Besöksadress

Box 7785 10396 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 7785
STOCKHOLM, 10396

Liknande jobb


7 juni 2021

Inspiratör / Försäkringsadministratör sak

18 februari 2021