Försäkringsutredare med ansvar för telefoni – Norrköping

Försäkringsutredare med ansvar för telefoni – Norrköping

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som försäkringsutredare med inriktning mot telefoni arbetar du schemalagt med att ta emot samtal och frågor inom hela sjukförsäkringsområdet. I kontakterna identifierar du behov, ger information i ärenden och vägleder i Försäkringskassans självbetjäningstjänster. Kommunikationen sker via telefon.

I uppdraget ingår också att administrera en del försäkringsmässiga uppgifter samt att löpande dokumentera i våra handläggnings- och IT-system. Arbetet sker enligt en given standard och med stöd av vägledande dokument. Ditt arbete följs upp kontinuerligt utifrån fastställda förväntningar.

Som försäkringsutredare kommer du att ingå i ett team som ansvarar för planering och fördelning av arbetet. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela med er av erfarenheter. Som nyanställd får du en introduktionsutbildning och stöd av såväl chef, utsedda handledare som olika stödfunktioner, t.ex. specialist. Eftersom du hanterar känsliga uppgifter är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande.


Vi söker dig som:


• har examen från högskola/universitet, eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har mycket god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team för att nå gemensamma mål
• kommunicerar klart, tydligt och strukturerat, både i skrift och tal
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos enskilda och samverkanspartners
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor

Det är meriterande om du:


• är handlingskraftig
• har erfarenhet av kundmöten via telefon i en tempofylld arbetsmiljö
• har erfarenhet/kunskap om socialförsäkringen, förvaltningslagen, informationssäkerhet, offentlighet och sekretess
• har goda kunskaper i ytterligare språk förutom svenska och engelska
• har god datavana och vana av att jobba med digitala verktyg och självbetjäningstjänster
• har övergripande kunskap om andra myndigheter för att kunna lotsa kunden rätt
• har goda kunskaper om samhällsaktuella frågor
• har god administrativ förmåga

 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

 

Övrigt

Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska tester komma att användas som en del av urvalsarbetet. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontakt

Chef: Marie Holmberg, 010-119 21 31 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Josefin Lewenstierna 010-116 33 76 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Emelie Stenbäck, 010-118 29 17 Saco-S: Frida Hård, 010-116 33 73 Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 29 augusti 2021. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 20 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Liknande jobb


20 mars 2024