OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till vårt kundföretag söker vi nu en utåtriktad och lättsam problemlösare med en gedigen erfarenhet av kundservice!
Om företaget
IL Recycling är en helhetsleverantör av återvinningstjänster. Koncernen, som har 700 anställda med rikstäckande verksamhet i Sverige och Polen, ägs av Fiskeby Board, SCA, Smurfit Kappa och Stora Enso. Företaget tar hand om allt som blir över och skapar värde genom att återvinna så långt det är möjligt. Slutprodukten är värdefull råvara som levereras till industrin.
Arbetsuppgifter
Tjänsten som försäljningsassistent innebär att du kommer att tillhöra kundservice avdelning. I dina arbetsuppgifter ingår att ta emot inkommande samtal och behandla olika frågeställningar från företagets kunder. Vidare kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter såsom dokumentering i affärssystem, registrera ordrar, hantera och registrera avtal, kontroll och uppföljning av beställningar samt kundreskontra, avvikelse och reklamationer mm. Arbetsuppgifterna är många och varierande och kräver att du har snabb och god inlärningsförmåga. Arbetet utförs i ett nära samarbete med säljare och övriga kollegor i teamet och på kontoret. Vidare kommer du att bemanna den funktion som kallas ”vågen” och där sköta de uppgifter som rör produktionen. Arbetet i ”vågen” sker i nära samarbete med produktionschef och produktionspersonal.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är lättsam, flexibel och ansvarstagande. Du ska ha god känsla för service i alla lägen. Du trivs i en utåtriktad roll med många kundkontakter och är en utpräglad lagspelare. Då företaget arbetar process- och målstyrt och tidvis erbjuder ett högt arbetstempo med snabba vändningar mellan kundsamtal och flera olika program för genomförande av uppgift, tror vi att du har en god förmåga att både strukturera ditt arbete och att prioritera självständigt. Du har lägst gymnasial utbildningsnivå och flera års erfarenhet av servicerelaterade och administrativa arbetsuppgifter. Du har en mycket god datorvana, dels inom Officepaketet men även inom större affärssystem. Har du tidigare arbetat i CRM, Movex och/eller Raindance är detta meriterande. Du talar och skriver utmärkt svenska och vi ser det som meriterande om du även har goda kunskaper inom danska språket.
Övrigt
Tjänsten innebär att du är anställd av Kontorsfixarna och uthyrd till IL Recycling i ca 6 månader, med möjlighet att bli anställd direkt av IL Recycling. Tjänsten ska tillsättas omgående så skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carin Galvit
Madeleine Karlsson
Ida Tegner
Ida Tegner
Lena Lydén
040-12 02 00
Lena Lydén
Rebecka Möberg
Rebecka Möberg
040-120200