Försäljningschef eftermarknad

Arbetsbeskrivning

Hogia Professional Systems AB vänder sig till Sveriges alla medelstora till större företag. Vår ambition är att kunna erbjuda ett brett sortiment av administrativa programvaror som förenklar ditt dagliga arbete. Vi som arbetar på Hogia Professional Systems är ett glatt gäng västkustbor. Vår supportavdelning är mycket erfaren, de hjälper våra kunder med programfrågor. Vår utvecklingsavdelning arbetar kontinuerligt med att göra våra program bättre, stor hänsyn tas till synpunkter och önskemål från våra kunder! Läs mer: www.hogia.se/systems



Hogia Professional Systems AB erbjuder administrativa lösningar och tjänster inom HR, Lön och Ekonomi till medelstora till större företag i Sverige.

I huvudsak ligger vårt fokus på Konsult, Bank & Finans, Fastighetsservice samt Bemanningsbranschen. Vi är idag 16 personer på som arbetar på Hogia Professional Systems - ett glatt gäng västkustbor!. Vår förhoppning är att växa ytterligare under kommande år.  

Är du intresserad av att arbeta i ett stabilt företag med välkända produkter? Kanske vill du driva egen försäljning och samtidigt arbeta i en ledande roll och coacha andra? Här är tjänsten för dig!

Rollen som försäljningschef innebär dels egen försäljning av våra lön och ekonomisystem gentemot medelstora befintliga kunder, främst verksamma inom bemannings- och konsultbranschen. Du driver hela säljprocessen, från första samtalet med kund, möte, demo av produkter, offert och avtal. Du är också den som coachar dina kollegor inom försäljning, tar fram säljstrategiplaner och prioriterar hur försäljningen ska drivas framåt, givetvis med stöd från övriga bolaget och centrala funktioner.
Rollen innefattar även ett personalansvar för en grupp om tre personer samt resultat- och budgetansvar för gruppen.

Då många av våra kunder finns i stockholmsområdet innebär tjänsten resor, ca 5-10 resdagar/månad med ungefär 2-3 övernattningar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning men rollen som försäljningschef är tillförordnad till och med 2018-01-31. Därefter ser vi att du intresserar dig för nya utmaningar inom Hogia-gruppen, gärna med ett större personal- och resultatansvar.

Är du vår nya kollega?

Vi tror att du som söker i dagsläget arbetar i en ledande roll inom försäljning och drivs av att leda och coacha andra. Du säljer själv med goda resultat och har arbetat med B2B under ett par år. Meriterande är om du har en eftergymnasial utbildning inom sälj- och marknadsföring, ekonomi eller HR. Dina personliga egenskaper väger tungt i rekryteringen. Vi tror att du är en driven person med ett stort engagemang, resultatfokus och brinner för att göra affärer. Du är en given ledare och självgående lagspelare.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder.  Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 36 år sedan. Idag är vi 600 medarbetare och ska bli 700 år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!



Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Följ oss i sociala medier för att få en inblick i vår vardag. 

Om Hogia-gruppen

Hogia Professional Systems AB vänder sig till Sveriges alla medelstora till större företag. Vår ambition är att kunna erbjuda ett brett sortiment av administrativa programvaror som förenklar ditt dagliga arbete. Vi som arbetar på Hogia Professional Systems är ett glatt gäng västkustbor. Vår supportavdelning är mycket erfaren, de hjälper våra kunder med programfrågor. Vår utvecklingsavdelning arbetar kontinuerligt med att göra våra program bättre, stor hänsyn tas till synpunkter och önskemål från våra kunder! Läs mer: www.hogia.se/systems

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Linda Falk
0303-68893
Mimmi Cromberger, Rekrytering
mimmi.cromberger@hogia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Professional Systems AB Stenungsund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 november 2016

Besöksadress

Hakenäs 101
None

Postadress

Hakenäs 101
Stenungsund, 44447

Liknande jobb


23 april 2024

Sales Manager

Sales Manager

19 april 2024

19 april 2024