Försäljningschef Ljud och Bild

Försäljningschef Ljud och Bild

Arbetsbeskrivning

Vill du få chans att arbeta som försäljningschef på ett växande, ungt och drivet företag? Vi erbjuder ett spännande och utmanande arbete med stora möjligheter till utveckling och påverkan.
Meetech har på kort tid blivit det ledande företaget i branschen, som ett modernt och färgstarkt företag som satsar på långsiktiga kundrelationer. Vi utrustar mötesrum med projektorer, bildskärmar, ljudsystem, styrsystem, trådlösa bildöverföringssystem mm – allt för att tekniken ska fungera felfritt. Vi höjer intrycket av butiker och restauranger genom att installera digitala bildskärmar och ljudsystem. Vi har vårt säte i Bromma, i rymliga, nyrenoverade lokaler ett stenkast från Bromma Blocks.
Roll och ansvarsområden
Som försäljningschef hos Meetech har du personalansvar. Du kommer bygga, coacha och stärka ditt team av säljare. Att handleda säljare, sätta upp mål och kunna bedöma säljarens prestation samt ge konstruktiv feedback. I försäljningschefens ansvar ingår arbetsuppgifter som försäljningsplanering, prioriteringar, säljutbildning, prognos och budget.
Du kommer även att sköta hela eller delar av en försäljning – skapa första kontakten, utveckla och behålla lönsamma kunder. Du är ansvarig för hela eller delar av processen kring försäljning. I arbetet som säljare gör du prospektering, bokar kundbesök, genomför kundbesök och behovsanalyser. Enklare systemdesign föreligger i rollen.
Du bygger upp din egen kundstock från början men bearbetar dina kunder på ett sätt som skapar relationer, vilket ger befintliga kunder som återkommer. Du gör affärer med beslutsfattare på ledningsnivå, såsom VD, IT-Chef, ekonomichef, marknadschef osv.
Du kommer rapportera direkt till VD.
Har du arbetet inom denna bransch och har ett stort kontaktnät bland potentiella kunder är det ett stort plus.
Arbetsuppgifter
· Kontakta potentiella kunder via till exempel e-post, telefon eller personliga besök
· Ansvara för säljmöten
· Föreslå relevanta produkter eller tjänster som löser kundens behov
· Sköta och uppdatera kunduppgifter i CRM-system
· Delta på mässor, seminarier eller andra marknadsaktiviteter
· Offerera, fakturera
· Presentar och rapportera
· Rekrytering
Kvalifikations- och utbildningskrav
Gymnasieutbildning
Goda kunskaper i Word samt Excel
Kommunicera flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Kompetenser som prioriteras
Du är en driven person som vill se resultat. Du ger ett seriöst intryck och kan skapa förtroende samt bygga relationer. Vidare är du en serviceinriktad person som är social och som tycker om att träffa kunder. Du har ett positivt och trevligt sätt samt trivs i en ung och driven miljö. Strukturerad, ordningsam med god förmåga att motivera andra.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meeting technology Sweden AB BROMMA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2022
  • Ansök senast: 2 december 2022

Postadress

Ranhammarsvägen 29
BROMMA, 16867

Liknande jobb


Jobba Som Account Manager

Jobba Som Account Manager

7 maj 2024

7 maj 2024

7 maj 2024