Försäljningschef till Algeco Göteborg

Försäljningschef till Algeco Göteborg

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Försäljningschef som kan ta ansvaret för att leda och utveckla försäljningsarbetet för svenska affärsområdet Modul (skolor, förskolor, kontor och boenden). Du kommer att arbeta med att optimera och utveckla kunderbjudandet och kundresan, samt säkerställa att Algeco Sverige når uppsatta tillväxtmål och uppfyller sin budget. Vidare är en av dina viktigaste uppgifter att skapa förutsättningar för dina medarbetare att nå och överträffa sina personliga mål.

Du utvecklar försäljningsorganisationen och främjar goda relationer för att vinna affärer och ramavtal med kunder inom samtliga sektorer, med synergier mellan produktområdena. Med din erfarenhet arbetar du för att förbättra arbetssätten för försäljningsorganisationen (inkl. system och processer). Du arbetar löpande med att samla intern såväl som extern försäljnings- och marknadsinformation i syfte att ta rätt beslut och göra rätt vägval. Att ständigt utveckla och driva sälj- och marknadsföringsstrategin och affärsplanen är något som du tidigare arbetat mycket med i dina tidigare roller. Du ansvarar för att de kundavtal som ingås följer koncernens riktlinjer, är rättssäkra samt motsvarar tillgänglig leveransförmåga och leveranskapacitet.

Du rapporterar till Managing Director och är placerad på vårt fina kontor i Torslanda, Göteborg.

Arbetsuppgifter

•Du ser till att alla relevanta kund- och partnerrelationer kontinuerligt upprätthålls och utvecklas och deltar vid behov själv i kundmöten
•Du ser till hela försäljningskedjan och verkar aktivt i varje steg för att bädda för framtida affärer (tex proaktiv bearbetning av kommuner inför LOU)
•Du möjliggör teamets förmåga att agilt, lönsamt och konkurrensmässigt offerera varje affär differentierat för produkt, kund, geografi, nyttjandegrad och dyl
•Du verkar för att lösningarna som erbjuds motsvarar det som marknaden efterfrågar och att det finns en långsiktighet i produkternas utformande
•Du bygger Algecos varumärke genom ditt teams agerande i sin kommunikation, offerering, kundmöten, platsbesök, mässor etc
•Du och ditt team samarbetar flexibelt och transparent med övriga delar av verksamheten och upprätthåller er del i överenskomna SLAn (service level agreements)

Denna rollbeskrivning beskriver kärnan i ditt uppdrag, men din roll är inte begränsad till detta. Du tar ett helhetsansvar för företagets försäljningsverksamhet och förväntas ta initiativ och vara kreativ inom ditt ansvarsområde.

Din erfarenhet och kompetens

• Mycket god kunskap runt konceptförsäljning
• Mycket god kunskap i ledarskap
• Mycket god kunskap i kontrakt och avtalsskrivning
• Mycket god kunskap om anbudsarbete
• Mycket god förståelse för affärers ekonomiska logik
• Mycket systematisk och ordningsam
• Goda kunskaper i strategiskt arbete
• Goda kunskaper i processarbete
• Goda kunskaper i Microsoft office (Outlook, PowerPoint, Excel)
• Kunskaper i offentlig upphandling (LOU)
• Förståelse för tekniska frågor (BBR)
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi erbjuder

Förutom en fantastisk arbetsplats och att få jobba på ett företag i stark tillväxt så erbjuder vi:
Marknadsmässigt lönepaket
Medlem i ledningsgruppen
30 dagars semester
Friskvårdsersättning
Sjukförsäkring
Sjukvårdsförsäkring
Pension ITP
Tjänstebil

Du utgår från kontoret i Torslanda men närvarar frekvent på samtliga orter där dina medarbetare finns. Resor, både i och utanför Sverige, är en naturlig del av din roll


Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med Valegro Rekrytering Interim. Ansvarig Rekryteringskonsult är Robert Klatzkow, robert@valegro.se, tel. 0735-303798. Vänligen klicka på ”Sök denna tjänst” för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi kommer inte att ta emot ansökningar som kommer via mailen. Vi går igenom urvalet löpande så tveka inte att söka redan idag.

Valegro är ett nischat bolag som rekryterar och hyr ut konsulter inom ekonomi, finans sälj och management samt konsulterar i organisationsfrågor. Med över 20 års erfarenhet av branschen har vi byggt upp ett stort nätverk av kandidater, konsulter och kunder. Vi hjälper även våra kunder i strategiska frågor kring försäljning och ledarskap.För oss är långsiktighet och förtroende viktigt. I våra uppdrag har vi alltid kunden och kandidatens bästa för våra ögon och vi gör allt för att du som kund och kandidat ska känna dig trygg med vår kompetens, styrka i leverans och att vi har förstått ditt behov. Våra kunder och kandidater värdesätter vårt engagemang och den personliga service vi ger.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Algeco
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2023
  • Ansök senast: 30 maj 2023

Liknande jobb


Regional Manager

21 maj 2024

Platschef

Platschef

19 maj 2024