Första linjens supporttekniker till Fujitsu Östersund

Första linjens supporttekniker till Fujitsu Östersund

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på datorer och gillar att ge support? Jobbet som 1st line supporttekniker i Östersund kan då vara något för dig!

Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT teknik. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom Servicedesk. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor. Du är engagerad, entusiastisk, glad och mycket serviceinriktad.

Vi söker för en kunds räkning 1st line supporttekniker till Östersund. I korthet innebär uppdraget att du kommer att arbeta med IT support via telefon och på plats på Fujitsus kontor.

Några typiska områden du som supporttekniker kommer att arbeta med: 
Hjälpa till med hård- och mjukvarufrågor
Windows operativsystem 
Office365 
Office paketet 
Citrix 
Active Director
Network
Exchange
Låt oss prata mer om dig och din bakgrund
Det är mycket meriterande om du har praktisk erfarenhet från teknisk support sedan tidigare. Vi söker en person som är intresserad av datorer, skrivare och annan teknisk utrustning samt är service minded.

Men kanske mer intressant är att prata om hur du är som person: Har generell IT kunskap och intresse
Har praktisk erfarenhet av att hantera IT-relaterade problem
Kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska
Självgående
Service minded
Som konsult på Barona är du anställd av ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Du kommer att ha regelbunden kontakt med en dedikerad konsultchef. Det här är ett uppdrag med start omgående och slut 2021-02-28.

Hör av dig till oss om du vill veta mer!
Vi kommer löpande gå igenom ansökningar och hålla intervjuer. Därför, om tjänsten känns intressant, tveka inte att skicka in din ansökan! Vänligen observera att vi inte hanterar några ansökningar per e-post men om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryterare Nicolás Westrup, nicolas.westrup@barona.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Arm
+46 708 16 42 77, +46 708 16 42 77
Jörgen Bergström
+46 (0)70 640 42 82
Johan Artursson
+46 707937283
Jörgen Bergström
+46 (0)70 640 42 82
Johan Artursson
+46 707937283
Krister Larsson
+46 (0)704537924
Krister Larsson
+46 (0)704537924
Christian Johansson
+46 701 688 636
Jörgen Bergström

Krister Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fujitsu Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Repslagaregatan 6
None

Postadress

Repslagaregatan 6
Linköping, 58222

Liknande jobb


Customer Support Agent

Customer Support Agent

27 juli 2021

Technical Support Analyst

27 juli 2021

27 juli 2021