Förste socialsekreterare/mottagningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Avesta 2020 – Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang.
År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!



ARBETSUPPGIFTER
Vår nuvarande förste socialsekreterare går vidare till nya arbetsuppgifter och vi söker nu hennes efterträdare. Barn – och familjeenheten består av 13 medarbetare och en enhetschef. Enheten arbetar både med myndighetsutövning och öppenvård med barn 0-16 år.

Som förste socialsekreterare ansvarar du för mottagandet och den första handläggningen i inkomna anmälningar och ansökningar enligt SoL och LVU. Du kommer att arbeta nära enhetschefen och ha dennes delegation och vissa av dennes arbetsuppgifter vid enhetschefens frånvaro. Vår grundsyn är att arbeta med familjernas egna resurser och vi har ett systemteoretiskt förhållningssätt. I dina arbetsuppgifter ingår även att aktivt delta i vårt utvecklingsarbete såväl internt som externt. Vi förväntar oss att du håller dig ajour med vad som händer inom socialtjänstens område. Vi tillämpar BBIC och har interna utbildare som stöd i detta. Vårt verksamhetssystem är Procapita.

Du erbjuds arbete på en enhet med mycket gott kamratskap i ständig positiv utveckling för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett gott kvalitativt arbete för dem som söker hjälp.

Inom enheten har vi intern och extern handledning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom, är utbildad inom socialarbetarprogrammet eller har annan adekvat högskoleutbildning. Du bör ha lång erfarenhet av socialt arbete, särskilt inom området myndighetsutövning. Andra erfarenheter inom området och av handläggning enligt BBIC är meriterande. Du ska kunna arbeta självständigt såväl som i team. Du ska kunna skapa goda relationer till dina klienter, kollegor och samarbetspartners. Du ska vara utvecklingsinriktad och kunna se nya möjligheter inom området. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort B är ett krav.

För att bli anställd hos oss erfordras ett utdrag från polisens belastningsregister, ansökningsblankett för detta finner du på polisens hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Johansson
0226-64 53 11
Sten Eriksson
0226-64 53 88
Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Eva Thomson
0226-64 50 37
Maria Kindblom
0226-645171
Anneli Andersson
0226-645620
Susanne Linnér
0226-645451
Britt Lindström
0226-645181
Eva Thomson
0226-645329
Förvaltningschef Carina Johansson
0226-64 53 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avesta kommun, Omsorgsförvaltning Avesta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse
  • Publicerat: 10 juli 2013

Besöksadress

77481
None

Postadress

None
Avesta, 77481

Liknande jobb