Förvaltare för telefoni, Södersjukhuset!

Förvaltare för telefoni, Södersjukhuset!

Arbetsbeskrivning

Med en av Nordens största akutmottagningar är akutsjukvård i centrum för vår verksamhet och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna Södersjukhusets specialitet. Södersjukhuset har även Sveriges största förlossningsklinik med omkring 8000 förlossningar per år. Södersjukhuset har cirka 5000 medarbetare och till sjukhuset söker ungefär 150 000 patienter för akuta besök varje år. På Södersjukhuset bedrivs även omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten. Vår vision; Sveriges ledande akutsjukhus.



Vi söker dig som vill vara med och förvalta framtidens telefonilösningar! 

För att möta vårdverksamhetens behov av robust och framtidssäker telefoni rekryterar vi ytterligare en förvaltare till sektion IT och telefoni.

Vi är en stabsfunktion som omfattar både utveckling och förvaltning med uppdrag att bedriva ett proaktivt arbete kring IT och telefoni utifrån ett verksamhetsperspektiv, såväl som ett patient- och användarperspektiv.

Beskrivning
SÖS IT-organisation har det övergripande ansvaret för att IT-leveransen till Södersjukhuset uppfyller verksamhetens behov samt säkerställer att leveransen sker på ett kostnadseffektivt och säkert sätt. Telefoni är en del av sjukhusets infrastruktur och viktig förutsättning för såväl befintliga lösningar inom IT, telefoni, akutlarm, kallelsesystem och medicinsk teknik som för framtidens digitalisering och mobila lösningar.

De tekniska plattformarna driftas, förvaltas och utvecklas av bland annat Serviceförvaltningen, Locum och Telia. Flera av de system och lösningar som används på Södersjukhuset förvaltas och utvecklas gemensamt för hela Region Stockholm.

Du kommer att trivas hos oss om du:

- har ett genuint intresse av att se helheten kring verksamhetens behov och utmaningar
- är intresserad av att samordna verksamhetsbehov med Södersjukhuset digitala färdplan och aktivitetsplaner
- vill vara en del av den dagliga verksamheten, delaktig i både vidmakthållande och vidareutveckling
- lockas av att arbeta med frågor och ärenden kring Södersjukhusets telefoniplattform, både inom sjukhuset och Region Stockholm
- söker ett nära samarbete inom en förvaltning, sjukhus och olika leverantörer
- är nyfiken på hur framtidens telefoni kan skapa en robust och välfungerande vardag

Du arbetar med utredningar för att bereda, genomföra och följa upp arbete som utförs av leverantörerna. Du ansvarar för och handlägger ärenden och förfrågningar i befintliga lösningar men även utökningar och nya behov. Du är delaktig i att samordna områdets krav- och testhantering inför releaser samt bearbetning av ändringsförslag inom området.

Utgångspunkten är -  det bästa för Sös -  med ett beaktande av helheten inom regionen.

Villkor
Tillsvidareanställning, heltid. 

Kvalifikationer
Du ska ha

- Adekvat eftergymnasial utbildning inom IT/telefoni, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Minst tre års arbetserfarenhet inom telefoniområdet
- God förståelse gällande stora och komplexa nätverk både avseende trådad samt trådlös nätverksinfrastruktur
- Erfarenhet och kunskaper inom nätverksteknik och då särskilt inom IP-telefoni
- Erfarenhet av arbete med behovsanalyser och införanden, gärna verksamhetsnära
- Goda kunskaper avseende IT/telefoni där du kan ställa krav på utföraren, göra beställningar samt hitta optimala lösningar
- Deltagit i verksamhetskritiska teknikprojekt, gärna i en stor organisation
- Erfarenhet av arbete i förvaltningsstyrningsmodeller tex pm3 eller motsvarande

Meriterande är om du har

- Erfarenhet av larmsystem, patientkallelse och meddelandeförmedling
- Erfarenhet av mobila lösningar för vård eller servicesektorn
- Arbetat i beställarorganisation
- Vana av förändringsarbete tex projektledning, uppdragsledning och utredningar
-  

Personliga egenskaper

I den här rollen behöver du vara noggrann, serviceinriktad, resultatorienterad och van att självständigt dokumentera och rapportera dina uppdrag. Arbetets ställer stora krav på flexibilitet, initiativ- och samarbetsförmåga och innebär mycket självständigt arbete men också arbete i tvärfunktionella team tillsammans med övriga beställarorganisationen. Du har god kommunikativ förmåga samt förmåga att förankra arbetet och anpassa budskap efter mottagare och situation. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Sist men inte minst, självklart ett intresse och nyfikenhet för hur IT och telefoni stöttar vården! 

Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef IT och telefoni
Karin Weilow
08 123 616 81
karin.weilow@regionstockholm.se

Fackliga företrädare

Saco, Sofi Wickström
Tel: 08-123 633 30

 


Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
http://www.sll.se/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södersjukhuset AB - IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Liknande jobb


Systemförvaltare, Personalsystem

Systemförvaltare, Personalsystem

7 november 2023

Systemförvaltare

Systemförvaltare

14 november 2023

Systemförvaltare till ekonomiteamet

Systemförvaltare till ekonomiteamet

14 november 2023