OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Väx med din uppgift Malmö stad är en av de största arbetsgivarna i Skåne. Våra 20 000 anställda möter Malmöborna i livets alla skeenden. Att vara anställd här är att spela en viktig roll i Malmös utveckling. Genom att arbeta i Malmö stad får du möjlighet att arbeta med hållbar samhällsutveckling och därför tycker vi att vi kan kalla oss framtidens arbetsplats. Våra värderingar bygger på människors lika värde. Det finns över 400 yrkeskategorier representerade inom 10 stadsdelsförvaltningar och 12 övriga förvaltningar. Fastighetskontorets huvuduppgifter är samordning av kommunens exploatering, förvaltning av mark, lokalförsörjning samt förvaltning av lägenheter för socialt boende. Fastighetskontoret är stadens juridiska markägare och svarar för köp, försäljning och upplåtelser av mark. Merparten av de ca 80 medarbetarna finns i Stadshuset medan lägenhetsenheten är belägen på Norregatan. ARBETSUPPGIFTER Lägenhetsenheten svarar för den juridiska, ekonomiska och tekniska förvaltningen av Malmö stads ca 900 inhyrda lägenheter för socialt boende. I detta innefattas såväl lägenhetsanskaffning som uthyrning i andra hand. Tjänsten innebär att du som bostadsförvaltare har en aktiv kontakt med hyresvärdar angående förvaltningsfrågor och anskaffande av lägenheter. Du får arbeta självständigt med att upprätta hyreskontrakt, utföra lägenhetsbesiktningar, administrera nödvändiga reparationer och service samt hantera hyresjuridiska frågor. Du kommer även att ha ett nära samarbete med stadsdelarna i hyresgästärenden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning inom fastighetsföretagande, erfarenhet av bostadsförvaltning och god kunskap om hyreslagstiftning. Det är en fördel om du har kännedom om social verksamhet och socialtjänstlagen. Du har grundläggande datorkunskap och B-körkort. Du är utåtriktad och serviceinriktad med en god samarbetsförmåga, noggrann och strukturerad samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.