OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karlskoga kommun ligger i Värmland men tillhör Örebro län. Centralt beläget vid E18 med Stockholm, Göteborg och Oslo inom en radie av 30 mil. Det moderna Karlskoga började planläggas i samband med stadsbildningen. Stadsplanearbetet tog sikte på att av den säregna men vackra terrängen i de centrala delarna skapa en "grön stad". Här bor idag 29 988 personer. Karlskoga in i 2000-talet är en grön stad med natursköna omgivningar där miljön ligger högt upp på agendan. Näringslivet är idag mer differentierat, men fortfarande är kärnan högteknologisk industri. Den teknologiska kompetensen är också något som skall vidareutvecklas i samarbete med universiteten i Karlstad och Örebro. En rejäl stomme med bra skolor och god social omvårdnad från både kommun och landsting är viktiga komponenter i dagens Karlskoga. Här bjuds dessutom ett rikt utbud av kultur- och fritidsaktiviteter. Bygdetradition, kulturhistoria och nära till den stora sjön, det har du var du än bor i Karlskoga. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är placerad på barn och utbildningsförvaltningen och förvaltningschef är din närmaste chef. Du kommer att ha en central roll i en förvaltning. Arbetsuppgifterna spänner över flera arbetsområden och har olika svårighetsgrad. Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag framför sig. Ett av dina huvudsakliga uppdrag är att leda processerna rörande nämnd och samverkan i enlighet med interna rutiner samt kommunallag och sekretess. Det innebär bland annat att säkerställa att dokument är klara i tid, bereda ärenden, utskick av handlingar samt självständigt skriva protokoll. I vardagen arbetar du nära förvaltningschef och övriga i ledningstaben, t ex med uppdrag att genomföra mindre utredningsuppdrag samt stötta i administrativt ledningsarbete. Du kommer även att vara del i ett övergripande arbete för att kontinuerligt utveckla administrativa processer och ärendehantering inom kommunen och förvaltningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med t.ex offentlig förvaltning eller samhällsvetenskaplig inriktning alternativt juridik. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt. Erfarenhet från offentlig förvaltning med liknande uppdrag eller annat kvalificerat administrativt arbete är meriterande. Stor viktig kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att fungera väl i rollen bör du: - vara kundorienterad och serviceminded. - har ordningssinne och en förmåga att planera och organisera ditt arbete. - kunna skapa förtroende och ha lätt att samarbeta med många olika personer. - ha en mycket god förmåga att formulera dig i skrift. - god datorvana.