Förvaltningsekonom

Arbetsbeskrivning

Själva grundtanken med Sweax är att göra livet lättare för bostadsrättsföreningar, affärscentrum och privata fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och med ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierat för kvalitet 9001 och miljö 14001 enligt internationell standard.

Är du en stjärna inom redovisning med en fantastisk sifferkänsla som du vill kombinera med att se och möta kundens behov? Med andra ord, bidra till att göra livet enklare för våra kunder? Till en nyinrättad tjänst söker vi en ekonom som är i början av sin karriär och vill utvecklas tillsammans med oss.

I rollen som Förvaltningsekonom ingår du i vår ekonomiavdelning som idag består av ett team på två medarbetare. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av löpande redovisning, in- och utbetalning, ekonomisk rapportering och upprättande av årsredovisningar (främst K2 regelverk) åt våra kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar men även kan vara nyproduktion av bostadsrätter. Utöver att arbeta med och för våra kunder så kommer du att vara del i den löpande redovisningen för Sweax, exempelvis fakturering, leverantörs- och kundreskontror.

Din profil
Kompetenskrav: Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och gärna några år med praktisk erfarenhet av löpande redovisning och avstämningar. Självklart är du en fena på Excel och digital i ditt tänk.

Personliga egenskaper: För att trivas på Sweax tror vi att du är en person som står med båda fötterna på jorden. Du är noggrann och har en fallenhet för ordning och reda. Du har inga problem att jobba mot deadlines och värdesätter ett strukturerat arbetssätt. Du har även möjlighet att jobba kvällstid om så behövs. Vidare är du som person öppen och social och jobbar lika bra självständigt som tillsammans med kollegor. Du har en fallenhet för att leverera service och har lätt för att kommunicera med kunder och motparter på ett professionellt och lättsamt sätt. Du trivs säkerligen i ett litet team där ni tar gemensamt ansvar och i en trygg omgivning där alla ser varandra. Du bidrar till att ni tar tag i frågor och du har en egen vilja att driva dem till en lösning.

Att arbeta på Sweax
Ett familjärt företag som drivs av höga ambitioner för att vara en bra leverantör till sina kunder. En glad, positiv och hjälpsam atmosfär där alla medarbetare känner sin betydelse för verksamheten.

Självklart så omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi ordnar regelbundet gemensamma aktiviteter och bidrar till en god hälsa genom friskvårdsbidrag.

Mer information och din ansökan
Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen är du välkommen att kontakta Ekonomichef Annika Carlqvist som är anträffbar för att ge dig ett svar från den 17 augusti 2020. annika.carlqvist@sweax.se

Varmt välkommen med din ansökan som du skickar in senast den 4 september 2020. Urval och intervjuer genomförs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.





Tryck på loggan för att läsa mer om Sweax.

https://www.sweax.se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sweax
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2020
  • Ansök senast: 4 september 2020

Liknande jobb


Verksamhets ekonom

22 april 2024

16 april 2024

EKONOM

EKONOM

11 april 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

25 mars 2024