OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cirka var 10: e bostad i Sverige är en HSB-bostad.HSB: s uppgift är att verka för ett ekonomiskt fördelaktigt och attraktivt boende, vilket bland annat innebär kvalitet, trygghet och prisvärt boende.Man bygger bostäder för sina medlemmar och försöker att på bästa sätt hjälpa till att förvalta bostadshusen administrativt och tekniskt.HSB: s huvudsakliga verksamhetsområden innefattar nyproduktion och ombyggnad av bostäder samt förvaltningsverksamhet.HSB är en attraktiv och dynamisk arbetsplats med stolta medarbetare, där man satsar på kompetensutveckling av anställda och förtroendevalda.Dessa har ett etiskt förhållningssätt till verksamheten och har medlemsnyttan som ledstjärna. - Vill du vara med och utveckla HSB Skånes Tekniska förvaltning?I samarbete med Adecco Kristianstad söker HSB i Skåne en Förvaltningskoordinator till Teknisk förvaltning.HSB Skånes Tekniska förvaltning består idag av 110 anställda på fem olika kontor.Kontor finns i Kristianstad, Lund, Eslöv, Ystad och Hässleholm.Tjänsten är direkt underställd Förvaltningschefen.Som Förvaltningskoordinator ingår det resor till, och arbete på, de olika kontoren i HSB Skåne.Placeringsorten för tjänsten är öppen vilket innebär att man kan utgå från något av de ovan nämnda kontoren. Som Förvaltningskoordinator kommer man att arbeta med teknisk förvaltning, ekonomi, försäljning och marknadsaktiviteter samt kvalite. Arbetsuppgifter Förvaltningskoordinatorn kommer att fungera som en koordinator/samordnare för Teknisk Förvaltning och arbeta nära Förvaltningschefen och Förvaltarna.Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att utforma avtal och offerter samt vara med i större förhandlingar.Du kommer att arbeta med att utveckla den tekniska förvaltningen i frågor gällande leverantörer, marknadsföring, produktutbud och rutiner.Detta innebär att du kommer arbeta med att utvärdera befintliga strategier och leverantörer samt söka efter alternativa lösningar.Du kommer att vara delaktig i möten med förvaltarna och fungera som en resurs till förvaltarna gällande ekonomisk rapportering.Du kommer aktivt att arbeta med månadsuppföljning och med att leverera underlag för bokslut och budget.Du kommer att ansvara för intern administration och uppföljning varav du är en god administratör och genomförare. Vem söker vi?Vi söker dig som har ett intresse av fastighetsförvaltning och som trivs i rollen som generalist snarare än specialist.Du har erfarenhet av fastighetsförvaltning antingen genom tidigare arbetslivserfarenhet eller genom relevant utbildning; fastighetsvetenskap, fastighetsekonomi eller fastighetsföretagande.Vi ser gärna att du har arbetat med ekonomifrågor men det viktigaste är att du har en ekonomisk kompetens.Du har tidigare erfarenhet av förhandling och trivs i rollen som förhandlare.Du har goda datorkunskaper och behärskar något kalkylprogram.Du behärskar engelska.Vi ser gärna att du är intresserad av utvecklingsfrågor.Ditt arbetssätt är strukturerat och målinriktat och du uppskattar ordning och reda.Ansök senast den 21/3.