Förvaltningsledare ärendehantering och digitalt bevarande

Arbetsbeskrivning

Vill du vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och göra skillnad för framtidens digitala lösningar på Socialstyrelsen?

Socialstyrelsen har som mål att inom några år ligga långt fram i den digitala utvecklingen. Förvaltningsobjektet Ärendehantering och digitalt bevarande är en del av vår digitala utveckling och bidrar till att uppfylla myndighetens uppsatta mål. Objektet hanterar system, avtal, tjänster och olika typer av lösningar. Vi söker dig som, tillsammans med förvaltningsledare it, vill driva förvaltning och utveckling framåt.  

Som förvaltningsledare ansvarar du för förvaltningsplan, budget, incidenthantering samt för att bygga upp ett bra samarbete med verksamheten. Tillsammans med verksamheten diskuterar du behov och krav som kan omsättas till it-lösningar. Du etablerar, utvecklar och leder olika grupper, exempelvis styrgrupp, användarforum och referensgrupper. På så sätt skapas förutsättningar för ett optimalt stöd till myndighetens medarbetare samt externa parter.

Vi söker dig som har


• akademisk utbildning eller annan utbildning som myndigheten bedömer relevant
• aktuell erfarenhet som förvaltningsledare verksamhet eller motsvarande
• erfarenhet av att utreda behov och samverka med verksamhet, användare och leverantörer
• erfarenhet av att etablera, utveckla och leda olika nätverk och grupper
• god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.

I rollen som förvaltningsledare är det viktigt att du är entusiasmerande och drivande eftersom uppdraget handlar om att engagera verksamheten i arbetet framåt. Du har helhetssyn och pedagogisk förmåga att förklara möjligheter och begränsningar utifrån verksamhetens önskemål. Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga färdigheter.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av arbete inom statlig/offentlig förvaltning
• erfarenhet av förvaltningsstyrningsmodellen Pm3 eller liknande.

Anställningsinformation

Anställningen är tillsvidare på heltid med provanställning i sex månader. Din tjänstetitel blir förvaltningsledare med placering i Stockholm.

Välkommen med din ansökan senast den 16 oktober 2022. I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Du behöver inte skicka in ett personligt brev.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder också bra villkor för friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Inför rekryteringsarbetet har Socialstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Elisabeth Ljungberg. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Petra Cederström. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO samt Frida Ranft för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

 


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023