Förvaltningsledare Pulsen Combine

Arbetsbeskrivning

Socialtjänsten i Nacka kommun söker en förvaltningsledare för socialtjänstens verksamhetsstöd Pulsen Combine.

Förvaltningsledarens ansvar är att:


• Verkställa förvaltningsplan
• Säkra att tjänsten är användbar för användarna
• Säkra att verksamhetskomponenterna är aktuella och relevanta
• Godkänna leveranser från IT-leverantör

I arbetsuppgifterna ingår även att samarbeta med Nackas samarbetspartner för Pulsen Combine. 

Kvalifikationskrav:


• Du är socionom eller har likvärdig utbildning
• Du har erfarenhet av socialtjänstens verksamhet som myndighetsutövare
• Du har erfarenhet av systemadministrativt arbete
• Du har ett strategiskt synsätt och en utvecklad förmåga att se helheter
• Du har goda kunskaper i kommunikation och information
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Du har ett konsultativt förhållningssätt och trivs i rollen som verksamhetsstöd
• Du är lösningsorienterad och vill bidra till en positiv arbetsmiljö

Kunskap om tjänsten Pulsen Combine och Förvaltningsmodell PM 3 är meriterande.

 

Anställningen är på heltid och tillsvidare. Tillträde snarast. Vi kan erbjuda tillgång till motionslokal, friskvårdstimme, växling till extra semesterdagar samt subvention av SL-kort. Vi tillämpar avtal om utökad flextid. 

Sista ansökningsdag 150611. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.

Kontaktperson: Gruppchef Anna-Lena Möllstam, tfn 08-718 75 79

Fackliga företrädare: Tedros Asmelash, Vision Tel: 08-718 75 96, Kirsti Kanttikoski, SSR Tel: 08 7187715.

Nacka är en attraktiv plats att leva, vistas och verka på. Här pågår en rad spännande stadsbyggnadsprojekt och vi planerar för tunnelbana, 14 000 nya bostäder och 10 000 nya arbetsplatser. I Nacka bor drygt 95 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Socialtjänsten i Nacka strävar efter att vara i framkant och vi har alltid medborgaren i fokus. Vi består av cirka 200 medarbetare fördelat på enheterna Barn och Ungdomsenheten IFO, Vuxenenheten IFO, Enheten funktionsnedsättning, Äldreenheten samt stödenheten Sociala kvalitetsenheten.

Vi erbjuder dig möjligheter att utvecklas i en öppen och kreativt spännande miljö med trevliga och engagerade kollegor. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus, mittemot Forum Nacka i öppna, moderna lokaler.


Din arbetsplats Sociala kvalitetsenhetens huvudsakliga uppdrag och syfte är att vara ett stöd till den politiska nämnden, socialdirektören och till myndighetsenheterna i frågor gällande utveckling, uppföljning, kundval, verksamhetsuppföljning, kvalitet, utvärdering, upphandling och beställning av insatser.

Enheten ansvarar för tio kundval och följer upp samtliga utförare av socialtjänstens insatser (fler än 200 stycken). Enheten består av 30 personer – enhetschef, två gruppchefer, planerare/utvecklare, nämndsekreterare, kvalitetsutvecklare, MAS och MAR samt planerare/utvecklare med inriktning mot folkhälsofrågor samt systemadministratörer. Personalen är indelad i två arbetsgrupper: uppföljningsgruppen och utvecklingsgruppen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nacka kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 juni 2015

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023