Förvaltningssamordnare

Förvaltningssamordnare

Arbetsbeskrivning

"Vill du bli min efterträdare som förvaltningssamordnare på City? Efter 33 år i Vätterhem är det dags för mig att gå i pension. Att jobba som förvaltningssamordnare är omväxlande och roligt och jag har dagligen kontakt med många av våra trevliga hyresgäster, entreprenörer och kollegor. Det är ett härligt gäng här på City som du lätt kommer att trivas med, så jag hoppas att du söker tjänsten." // Marita
Vi söker dig som vill fortsätta det fantastiska jobb som Marita utför idag tillsammans med kollegan Ted.
De driver det dagliga arbetet i receptionen på Cityförvaltningen med stort engagemang och ett proffsigt kundbemötande. Ett roligt inslag i arbetet är att ibland komma ut i våra bostadsområden och till exempel göra lägenhetsvisningar. En utvecklande och fin möjlighet att komma nära verksamheten. Du får dessutom många trevliga kontakter i arbetet, som alla kommer vara i behov av din service. Främst våra hyresgäster, men även kollegor, chefer och entreprenörer.
Att arbeta som förvaltningssamordnare hos oss är ett aktivt och utåtriktat arbete där du jobbar med något som engagerar oss alla – bostaden.
Arbetsuppgifter
Som förvaltningssamordnare kommer du att vara företagets ansikte utåt och arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att innebära:
Kundbemötande
Delaktighet i in- och utflyttningsprocessen
Uthyrning av parkeringsplatser och mindre lokaler
Nyckelhantering
Inköp och fakturering
Daglig kontakt med våra hyresgäster, kollegor och entreprenörer
Felanmälan
Administrativt stöd till övriga funktioner

Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten måste du ha en slutförd gymnasieutbildning och vana från administrativt arbete.
Du behöver förstå betydelsen av ett flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. För oss innebär detta att du är van vid att lösa problem och hjälpa kunden genom ett professionellt och respektfullt bemötande oavsett situation.
Du behöver vara bra på att kommunicera på svenska i tal och skrift. Vilket innebär att du når fram till mottagaren med rätt information och i rätt tid, både externt och internt. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande.
Du behärskar givetvis Officepaketet och är van att jobba i olika datasystem.
För att kunna ta dig runt på våra områden och bland annat göra lägenhetsvisningar är B-körkort ett krav.
Har du tidigare arbetat som förvaltningssamordnare eller liknande är det ett stort plus men inget krav.
Vem söker vi?
Du är en person med hög social kompetens som förstår vikten av kundbemötande och leverans med hög kvalitet.
Du är en person som är duktig på att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Tack vare dessa egenskaper har du förmågan att behålla fokus och servicekänsla även vid perioder av hög arbetsbelastning.
Du ser vad som behöver göras, får saker att hända och inser vikten av att dela med dig av information och kunnande.
Vi söker dig som har en positiv grundinställning, samt förmågan att lyssna in omgivningen och medverka i lagarbetet för att på bästa sätt nå våra mål – ”Nöjda hyresgäster och kollegor”
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Vårt erbjudande till dig
Hos oss får du ett omväxlande och fritt arbete, där du själv har stor möjlighet att påverka utformningen av ditt arbete. Det är viktigt för oss att skapa de bästa förutsättningarna för din utveckling och trivsel genom ett nära ledarskap. Om det behövs utbildar vi dig internt eller externt, samt ger dig de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete.
Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs. Därför är vi otroligt stolta över resultatet från senaste medarbetarundersökningen där mer än 90 % av våra medarbetare tycker att Vätterhem är en mycket bra arbetsplats. Vi vill såklart fortsätta att vara en attraktiv arbetsgivare och fortsätter därför utveckla våra satsningar på friskvård, kompetensutveckling, bra ledarskap och även att ha kul på jobbet.
Övrig information och ansökan
Tjänsten avser: tillsvidareanställning på heltid from 1 mars 2021 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Placering: Citykontoret på Västra Holmgatan 14 i Jönköping, ca 15 min gångväg från centralstationen.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Åsa Karlsson, förvaltningschef: Tel: 036-19 94 64 Mail: asa.karlsson@vatterhem.se
Kollektivavtal finns med Vision.
Fackliga frågor besvaras av Carl-Magnus Jonsson, ordförande:
Tel: 036-19 94 17 Mail: carl-magnus.jonsson@vatterhem.se
Urvalsprocessen sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 januari 2021. Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vätterhem
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2020
  • Ansök senast: 17 januari 2021

Postadress

Klostergatan 10
JÖNKÖPING, 55116

Liknande jobb


Fastighetstekniker

28 augusti 2023

Fastighetsingenjör

Fastighetsingenjör

10 augusti 2023

Eidar söker en ordningsam besiktningsman

22 mars 2023