OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karlsborgs kommun med nästan 7000 invånare ligger vid Vätterns Västra strand ungefär 5 mil från Skövde. Karlsborg erbjuder en unik boendemiljö med mycket vatten och skogar. Kommunen har ungefär 500 anställda och omsätter runt 300 mkr/år. Den kommunala servicen är bra och väl utbyggd i flertalet kommundelar. Närheten till Skövde innebär goda kommunikationsmöjligheter med tåg till både Göteborg och Stockholm. ARBETSUPPGIFTER Socialtjänsten består av äldreomsorg, kommunrehabilitering, individ- och familjeomsorg inkl LSS-verksamhet och socialpsykiatri. Vi är totalt ca 280 anställda. Förvaltningens uppdrag är att utifrån ett helhetsperspektiv på ett resurseffektivt sätt tillgodose medborgarnas behov av insatser. Verksamheten arbetar med utveckling och ständiga förbättringar ur ett kort- och långsiktigt perspektiv. Anställningen är placerad vid socialkontoret som idag har åtta anställda. Vi erbjuder ett kvalificerat arbete där tyngdpunkten ligger inom nämndsarbete samt mindre uppdrag/utredningar som kan innebära föredragning i nämnden. Du arbetar som sekreterare i socialnämnden, upprättar kallelser och protokoll samt svarar för arvodeshantering m m. Du initierar och medverkar i verksamhetsutveckling vilket innefattar både kvalitetsarbete och effektivisering. Du kommer att ha möjlighet att utveckla tjänsten utifrån din bakgrund, dina kvalifikationer och din läggning. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har relevant högskoleutbildning och helst några års erfarenhet från kommunal verksamhet. För att kunna utföra dina arbetsuppgifter krävs det att du har mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift, att du har god datorvana och kunskaper inom förvaltningsrätt. Vi vill att du har lätt för att samarbeta, är strukturerad och kan arbeta självständigt. Du har engagemang för verksamheten och är utvecklingsinriktad. Körkort erfordras.