Framåtlutad tekniker inom klienthantering

Arbetsbeskrivning

Framåtlutad tekniker inom klienthantering

Söderberg & Partners expanderar i Sverige och internationellt och behöver dig som brinner för att leverera moderna lösningar med fokus på nytta och kvalitet. Du kommer ingå i ett litet dedikerat team som gemensamt tar ansvar för infrastruktur- och tjänsteleverans.

Söderberg & Partners IT befinner sig i en resa mot en tjänstelevererad miljö. Vi har ett starkt fokus på digitalisering. Hög förändringstakt präglar arbetet där vi möter upp och servar affärsenheter och kollegor, så väl som utvecklare och systemägare som slutanvändare. Olika arbetssätt krävs för de olika verksamheterna, t.ex. jobbar vi med klassisk ITSM i ”ITIL-light” anda mot våra användare, agilt i både projekt och i linjen. Vi suddar ut gränsdragningen mellan utveckling och Operations i vår DevOps-satsning. Vi strävar alltid mot moderna och ändamålsenliga tjänster och verktyg för att ständigt förbättra IT-miljön och vässa vårt erbjudande mot både användare och utvecklare. Vi har en tydlig ambition att vara i framkant tekniskt i vårt arbete att effektivisera oss själva och våra medarbetare. Vi har gedigen kunskap och en konstant strävan i att ständigt utveckla vår plattform och tjänster i och runt omkring den.



Vi är i huvudsak investerade i Microsoft tekniker och vårt datacenter är Azure. Vi jobbar tätt med Microsoft i ett väl etablerat samarbete genom bland annat vårt supportavtal samt inkört och fokuserat kund-team med både taktiskt och strategiskt agenda.Vem är du?

Du har några års erfarenhet av att arbeta med klient i någon form av tjänsteerbjudande, internt på firma (till dina kollegor) eller mot extern kund. Du brinner för att utveckla dig själv och våra erbjudanden och har ett genuint intresse av att hjälpa oss ta steget till, och fortsatt utveckla, molnbaserad klientdrift.
Gärna att du har erfarenhet i projekt/initiativ där ni satt upp nya miljöer/tjänster i en cloud only eller hybrid setup.

Du har goda kunskaper i Microsoft Endpoint Manager (SCCM, Intune)
Du är bekväm med Powershell, Active Directory och Azure Active Directory, Group Policies,
Gärna att du har vana att paketera mjukvaror, kan ”prata” Group Policies och Compliance Policies.
Vi ser gärna att du är framåtlutad och gillar att utveckla dig själv och dina kollegor, eftersom vi har mycket roligt och utmanande framför oss.

Vart du ska hjälpa oss / din roll


Du kommer ingå i fokusområdet klient inom Operations-teamet. Vi är i huvudsak i Azure med vår infrastruktur men delar, inklusive SCCM ligger hos vår outsourcingpartner i en traditionell plattform på marken.

Vi är idag drygt 2000 aktiva klienter i Sverige och inom kort så har vi ca 1000 ytterligare i och med vår införlivning av den norska och nederländska verksamheten. Söderberg&Partners kommer ha en hög expansionstakt de närmaste åren. Du kommer här ta ett stort ansvar och hjälpa oss sätta upp vår nya struktur.



Operationsteamet består av 10-talet framåtlutade personer grupperade inom Office 365, klient, säkerhet och Azure. Vi jobbar tätt ihop med vårt Supportteam i både incidenthantering och Service Management samt i förvaltningen av många av våra lösningar.



Vi berättar mer när vi träffas.

Om vi inte kontaktat dig inom två veckor från det att du skickade in din ansökan har vi valt att gå vidare med andra kandidater för denna tjänst.

Vid frågor, vänligen kontakta Marcus Nordqvist på marcus.nordqvist@talangjagarna.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Isberg
073-5405507
Maria Pettersson

Marcus Nordqvist

Anna Marmgård

Sofia Broberger

Ulrika Eklund

Hedvig Tärnholm

Per Tjernberg

Anna Olsson

Rasmus Lundin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talangjägarna AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2020
  • Ansök senast: 14 januari 2021

Besöksadress

Sandelsgatan 27 11534 Stockholm
None

Postadress

Sandelsgatan 27
Stockholm, 11534

Liknande jobb


Supporttekniker till Nordiska

Supporttekniker till Nordiska

11 maj 2021

Strategisk IT Tekniker

Strategisk IT Tekniker

11 maj 2021

IT-tekniker till vår Supportfunktion

11 maj 2021

IT Technician

IT Technician

11 maj 2021