OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lundby är en av Göteborgs 21 stadsdelsnämnder - en växande stadsdel med cirka 36 000 invånare. Lundby ligger på centrala Hisingen och består av flera mindre områden med olika karaktär. På Norra älvstranden expanderar vi just nu mycket - både antalet bostäder och arbetsplatser ökar. Inom Lundby stadsdelsförvaltning finns cirka 2 000 anställda som erbjuder kommunal service genom förskola/skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, stöd till funktionshindrade, kulturskola, bibliotek med mera. Alla anställda i Lundby får ta del av Fritidskommitens rika utbud av sport och fritidsaktiviteter. Lerlyckeskolan är en skola som tar emot barn från och med förskoleklass upp till åk 6. Skolan har ca 350 elever och är belägen i ett område med starkt föräldraengagemang och har därför också en Lokal Styrelse med föräldramajoritet. För barnen i åldrarna 6 - 8 år arbetar vi verksamhetsintegrerat mellan förskola, skola och fritidshem och åldersblandat. Vi har fem sådana avdelningar. Från och med årskurs 3 arbetar vi åldershomogent och "klasslöst" på så sätt att ett arbetslag ansvarar gemensamt för årskursen. Samarbete mellan olika lag och en gemensam utveckling av grundsyn och förhållningssätt är ett sätt att skapa kontinuitet och god psykosocial miljö för såväl elever som personal. Vi arbetar akrivt med IUP och åtgärdsprogram. ARBETSUPPGIFTER Att i arbetslag, bestående av ytterligare två pedagoger (en förskollärare och en lärare) leda det pedagogiska arbetet runt en elevgrupp i åldrarna sex till åtta år i under hela deras dag i huset. Verksamheten är integrerad mellan förskola, skola och fritidshem och ditt specifika ansvar blir att driva och utveckla fritidshemmet. I detta ska du också samarbeta med övriga fritidspedagoger på skolan. Skolan har sex fritidshem varav fem är så kallade integrerade F-2-verksamheter och ett knutet till år tre och fryra. KVALIFIKATIONER Du ska ha fritidspedagog- eller likvärdig pedagogexamen. Har du erfarenhet, personliga talanger eller egenskaper som gör dig lämplig för uppdraget är det också en merit. Har du omvittnade god pedagogisk förmåga är det såklart ett plus. Vi försöker arbeta med en inkluderande pedagogik och det gör att ett specialpedagogiskt tänkande och intresse för och kunskaper om sådana frågor är värdefulla. Som fritidspedagog arbetar du mycket med skapande processer, varför kunskaper i och intresse för t ex bild, rörelse, musik,IT, film, foto, idrott är meriterande. Annars ser vi glädje, prestigelöshet, intresse för skolutveckling och god samarbetsförmåga som viktiga egenskaper. Personliga egenskaper är alltid avgörande.