Front Office Agent - receptionist 100%

Arbetsbeskrivning

Radisson Blu Hotels & Resorts driver två förstklassiga hotell på Arlanda flygplats; Radisson Blu SkyCity Hotel & Arlanda Airport Conference samt Radisson Blu Arlandia Hotel. Radisson Blu Arlandia Hotel har 339 rum och 25 konferensrum, restaurang, bar samt pool & relax. Hotellet ligger inom flygplatsområdet. Radisson Blu SkyCity Hotel & Arlanda Airport Conference ligger i SkyCity mellan terminal 4 och 5 på Arlanda flygplats. Hotellet erbjuder 260 rum av förstklassig standard, 36 moderna konferensrum, restaurang samt Sats gym.

Till Radisson Blu Arlandia Hotel söker vi nu en utåtriktad Front Office Agent för en tillsvidareanställning på 100%. Du har lätt att skapa och behålla relationer samt The ConneXXion med gäster och du älskar att skapa The Magic. Din erfarenhet av liknande arbete gör att du är mycket bra på försäljning och gästbemötande och du har lätt för att strukturera och prioritera arbetet. Är du intresserad av att arbeta på ett spännande hotell i en internationell miljö vid flygplatsen är det här något för dig. Allt arbete utförs i enlighet med våra och Carlson Rezidor Hotel Group´ s centrala riktlinjer och servicekoncept. Kandidaten rapporterar direkt till Service Manager.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
• In- och utcheckning av hotellgäster, hantering av växel, concierge service, bokning och kassatjänst
• Vara hotellets ansikte utåt och bidra aktivt till gästens uppfattning om hotellet samt se till att möta gästens förväntningar så att gästen fortsättningsvis väljer att bo på Radisson Blu
• Möta avdelningens och hotellets uppsatta mål och policies samt följa Radisson Blu Hotels & Resorts gemensamma riktlinjer och servicekoncept
• Bidra aktivt till att hotellet och receptionen når sina mål kopplade till gästnöjdhet, merförsäljning, standards och vårt lojalitetsprogram Club Carlson

DIN PROFIL
• Du är välorganiserad, självgående och har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter
• Du är duktig på att ta initiativ som leder till att vi kvalitetssäkrar vårt dagliga arbete och våra affärer
• En förmåga att utveckla goda kundrelationer både över telefon och i möte med gästerna
• Positiv, lyhörd, serviceinriktad och lösningsorienterad attityd
• Gärna goda kunskaper i hotelldatasystemet Opera
• Du använder dig gärna av Empowerment, det vill säga mandatet att fatta egna beslut
• Du kommer gärna med egna idéer hur gästbemötande kan förbättras och hur servicenivån kan höjas ytterligare
• Du gillar att ta ansvar och utvecklas gärna genom att ha egna ansvarsområden och uppgifter
• Mycket goda kunskaper både muntligt och skriftligt i svenska och engelska samt gärna ytterligare språk

VI ERBJUDER
• Ett utmanande arbete på ett hotell i världsklass
• Utvecklingsmöjligheter i en mycket attraktiv hotellkedja
• Anställningen är tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning
• Tillträde augusti 2016 eller efter överenskommelse

Observera att urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Steffen Sander på steffen.sander@radissonblu.com
Din ansökan bestående av personligt brev och CV ska vara oss tillhanda senast 22 juli 2016
Vi tar endast emot din ansökan via länken i systemet

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Storm
070 261 19 55
Executive Chef Mårten Östman

Sandra Belsa
0850684007
Breakfast Supervisor Sandra Katiska
0707577430
F&D Manager Henric Zethelius
070-5937706
Front Office Manager Steffen Sander
+46702611955
Front Office Manager Steffen Sander

HR- Manager Jennie Berneron
0702-990004
F&D Supervisor Lars Ohman
0702770043
HR- Manager Jennie Berneron

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Radisson Blu Arlandia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 10 juli 2016

Besöksadress

Box 103
None

Postadress

Box 103
Stockholm-Arlanda, 19045

Liknande jobb


Hotell Tunapark söker hotellbiträde

Hotell Tunapark söker hotellbiträde

28 april 2024

Good Morning Hotels Jönköping söker nya hotellmedarbetare

26 april 2024

26 april 2024

Good Morning Hotels Jönköping söker nya hotellmedarbetare

26 april 2024