Front Office Duty Manager

Arbetsbeskrivning

Sheraton Stockholm Hotel är ett av Stockholms största internationella hotell med 465 rum.

Hotellet är inriktat på affärsresenärer och har en övervägande del internationella gäster.

Sheraton Stockholm Hotel ingår i den världsomspännande koncernen Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. med för närvarande mer än 1.200 hotell.

Som Duty Manager rapporterar du till Front Office Manger och har följande huvudansvarsområden:

- övergripande ansvar för den dagliga driften av receptionen
- tillgodose och överträffa gästernas förväntningar i en föränderlig miljö
- effektivt hantering av gästklagomål och feedback
- att leda, inspirera och utveckla medarbetare
- att vara Duty Manager och "in charge"
- representera hotellets ledning och ha ett övergripande ansvar av hotellet under ledningsgruppens frånvaro (kvällar och helger)
- ledarskap för Front Office teamet, inklusive utbildning av personal, rådgivning och motivation, personalutveckling och årliga utvärderingar två gånger om året (PMP)
- schemaläggning av personal och säkerställning att alla arbetspass bemannas effektivt
- kontrollera att våra standards och policies efterföljs
- samordna aktiviteter tillsammans med Front Office Manager för att upprätthålla hög standard på gästservice och överträffa gästers förväntningar.
- vara en drivande kraft genom att uppmuntra och motivera personal att uppfylla och överträffa gästförväntningar
- säkerställa att högtsatta mål för Star Voice och GEI uppnås och därmed ge maximal avkastning för Starwood Hotels & Resorts
- hjälpa GSA och Shiftleaders och upprätthålla en lugn, professionell miljö hela tiden
- kontrollera de reservationer som gjorts för eventuella VIP-gäster, förbereda ankomsten och säkerställa att rummet inspekteras.
- utvärdera kostnader för alla VIP treatments och att denan står i relation till dess kvalitet samt att lyssna till gästen och eventuellt föreslå förändringar av VIP tretments
- bistå Front Office i rusningstid med in- och utcheckningar
- ansvar för underhåll och åtgärd av problem vid frånvaro av tekniska avdelningen
- övervaka och utvärdera processen vad gäller smidig ankomst, vistelse och avresa samt att anpassa denna efter säsong och beläggning
- utvecklar teamets värderingar och respekterar mångfalden i teamet

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom branschen; goda datakunskaper; goda ledaregenskaper med bra organisationsförmåga; är serviceinriktad och initiativrik; har stor förmåga att arbeta självständigt och i team; har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Du är välkommen att skicka in din ansökan till oss senast 30:e april 2014.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Executive Milena Zachrisson
08-412 35 21
Director of Human Resources Thomas Johansson
08-412 35 20
Human Resources Executive Milena Zachrisson
08-412 35 21
Michaela Bussler
+468412 34 00
Groups & Events Manager Agni Gelasaki
08-4123701
Ross Seward
08-412 34 00
Bram Visser
+4684123400
Groups & Events Manager Agni Gelasaki
08-4123500
Ross Seward
08-412 34 00

Sammanfattning

Besöksadress

Tegelbacken 6
None

Postadress

Box 195
STOCKHOLM, 10123

Liknande jobb


Community Sales Manager

8 maj 2024

MANAGER TO BARCEPTION WANTED

MANAGER TO BARCEPTION WANTED

3 maj 2024

Receptionsansvarig

Receptionsansvarig

2 maj 2024