Front Office Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en passionerad Front Office Manager för att leda och fördela arbetet inom Front Office, d.v.s reception, concierge, night audit, samt bokning/telefonväxel. Vi tror att du är en positiv och glad person som lyfter och driver dina medarbetare till att bli ett framgångsrikt team, samtidigt som du hela tiden arbetar för att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. Vi tror att du är strukturerad, målinriktad och ansvarsfull och att du trivs med att arbeta i en händelserik och mångkulturell miljö där ingen dag är den andra lik. 
 
Vad förväntas av dig?
 
Du kommer att leda och ansvara för driften av Front Office. Du motiverar och driver ditt team till att leverera 100% Guest Satisfaction. Vi är ett stort internationellt hotell vilket speglas i vår fantastiska personal så väl som bland våra gäster. Det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i en internationell miljö och kan kommunicera väl på både svenska och engelska. 
Tillsammans med Front Office Team Leaders arbetar du med upplärning, träning och uppföljning av personal, samt schemaläggning och bemanning på avdelningen. Du håller regelbundna möten med personalen för att inspirera, motivera och driva ditt team till att leverera service i världsklass. Du är målmedveten och har ett ständigt fokus att nå dina uppsatta mål gällande bland annat gästnöjdhet, merförsäljning och medlemmar till vårt lojalitetsprogram. Vi har många stamgäster på hotellet och du arbetar ständigt med att uppfylla önskemål, ta hand om eventuella synpunkter och hitta kreativa sätt att övertäffa våra gästers förväntningar. Du har ett nära samarbete med Rooms Division Manager, som du också rapporterar till. 
 
Din bakgrund
 
Vi söker dig som brinner för service och har flerårig erfarenhet av arbete inom hotellreception. Du har tidigare haft personalansvar och har kunskapen att coacha och leda individer och grupper. Du är kommunikativ och tycker om att vara spindeln i nätet i samarbetet mellan hotellets olika avdelningar. Du har talang att inspirera och motivera personal att växa i sina roller. Du är kvalitetsmedveten och noggrann, du är duktig på att prioritera och värdesätter en hög servicenivå. 
 
Vi erbjuder
 
100% tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Arbete på ett av de största hotellen i Göteborg, med mycket kul som händer. Anställning inom en stor internationell hotellkedja, med goda chanser till utveckling. Varierande arbetstider som innefattar både dagar kvällar och helger. 
 

 


RADISSON BLU SCANDINAVIA HOTEL
Med bästa läget i stan och en fantastisk personal levererar vi förstklassig service till våra gäster. Vårt mål är att vara Göteborgs bästa hotellarbetsplats. Vi har ett helt nyrenoverat hotell med 355 hotellrum och sviter, bar & restaurang, stor konferensavdelning och fantastiska allmänna ytor. Vi hoppas du vill vara en del av det nya Scandinavia.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Radisson Blu Scandinavia Hotel
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2023
  • Ansök senast: 20 januari 2023

Liknande jobb


Community Sales Manager

8 maj 2024

MANAGER TO BARCEPTION WANTED

MANAGER TO BARCEPTION WANTED

3 maj 2024

Receptionsansvarig

Receptionsansvarig

2 maj 2024