Front Office Supervisor

Arbetsbeskrivning

Situated in central Stockholm, the 414 room Radisson Blu Waterfront Hotel, is an ideal spot for both business and leisure travelers. Above and beyond the convenient location, our hotel provides guests with a wide array of services and amenities.

Our rooms have scenic views of both the city and the cay to create a unique atmosphere for our guests and our on-site dining serves delicious international cuisine at the RBG Bar & Grill. Guests can also work up a sweat in the fitness center. Connected to the Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm Waterfront Congress Center, offers unmatched flexibility for up to 3000 people.



Är du intresserad av ett högt tempo? Kan du skapa minnesvärda upplevelser, samtidigt som du klarar av att coacha och peppa ditt team att prestera på bästa sätt? Varför inte då komma till oss på Radisson Hotel Group för att göra ”Every Moments Matters” där våra gäster kan slappna av och njuta av upplevelsen?
 
Vårt förstklassiga Front Office-team är hjärtat av huset där vi utstrålar tålamod, empati och personlighet för att vara värd för showen och där vi strävar efter att leverera gästservice som är över förväntan - och skapa minnesvärda ögonblick för våra gäster.


Som Front Office Service Manager kommer du att ingå i ett team och leda de som brinner för att leverera exceptionell service där vi tror att allt är möjligt, samtidigt som vi har roligt i allt vi gör!
 
Om du är intresserad, varför inte säga Yes I Can - vi letar efter passionerade personer precis som du!
 
Huvudsakliga ansvarsområden för vår Front Office Service Manager:
-Se till att front office-avdelningen fungerar smidigt och att alla aspekter av gästens vistelse och upplevelse levereras på högsta nivå.
-Arbeta proaktivt för att förbättra gästernas nöjdhet och komfort, ge ett positivt och snabbt svar på gästers frågor och lösa problem.
-Har en plan och uppfyller mål när front office-initiativ och hotellets mål uppnås.
-Arbetsleder front office-teamet tillsammans med två andra Front Office Service Managers (totalt 50 anställda) och främjar en kultur av tillväxt, utveckling och prestationer inom avdelningen.
-Ta ansvar för att leverera ett effektivt och planerat program för att engagera gästerna.
-Säkerställer att all lagstiftning följs och efterlevs, där krav på aktsamhet och bästa praxis planeras, levereras och dokumenteras för intern och extern revision, och gör uppföljningar vid behov.
-Ansvarar för brand och säkerhet på kvällar och helger 
 
Vad vi efterfrågar vår Front Office Service Manager:
-Erfarenhet av Front Office – gärna i en arbetsledande position
-Stark förmåga att leda, med en praktisk inställning och en arbetsstil som bygger på exempel.
-Engagemang för att leverera exceptionell gästservice med en passion för hotell- och restaurangbranschen.
-Förmåga att hitta kreativa lösningar med bevisad förmåga att lösa problem och erbjuda stöd vid behov.
-Personlig integritet med förmåga att arbeta i en miljö som kräver excellens, tid och energi.
-Erfarenhet av att arbeta med IT-system på olika plattformar.
-Stark kommunikationsförmåga – Avancerad nivå av ett nordiskt språk samt Engelska
-Flexibilitet att arbeta dag, kväll, helger på ett roterande schema 
 
Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm, ligger i hjärtat av den svenska huvudstaden och är en idealisk plats för både affärs- och fritidsresenärer. Hotellet ligger i anslutning till både Waterfront Congress Centre och Centralstationen, vilket gör att våra gäster enkelt kan ta sig till staden och den omgivande regionen. Det intilliggande Waterfront Conference Centre är stadens största mötesplats, med 21 mötesrum och 14 000 kvadratmeter yta. Våra 414 eleganta rum och sviter väntar på våra gäster, där utmärkta bekvämligheter och natursköna vyer över både staden och buktområdet förenas för att skapa en unik atmosfär.


KARRIÄR
Följ med oss i vårt uppdrag att göra varje ögonblick viktigt för våra gäster och bli en del av det mest inspirerade hotellföretaget i världen. På Radisson Hotel Group anser vi att människor är vår främsta tillgång. Som ett av världens största hotellföretag letar vi alltid efter fantastiska människor som vill ansluta sig till vårt team. Om detta låter som en ambition som du delar, kom till oss!
 

Om du vill veta mer om Radisson Hotel Group, vår kultur och våra övertygelser kan du besöka oss på careers.radissonhotels.com.
 
Radisson Hotel Group Karriärs möjligheter
Följ med oss ​​i vårt mål i att göra varje ögonblick viktigt för våra gäster och vara en del av den mest inspirerade hotellföretaget i världen. På Radisson Hotel Group tror vi att människor är vår främsta tillgång. Som ett av världens största hotellföretag letar vi alltid efter duktiga kollegor till att gå med i vårt team. Om detta låter som en ambition du delar, ansök till oss nu.
 
Om du vill veta mer om Radisson Hotel Group, vår kultur och vad vi står för, varför inte besöka oss på careers.radissonhotels.com
Vi intervjuar löpande för tjänsten, för frågor kontakta Front Office Manager, maria.lindbloom@radissonblu.com.

Sammanfattning

Liknande jobb


MANAGER TO BARCEPTION WANTED

MANAGER TO BARCEPTION WANTED

3 maj 2024

Receptionsansvarig

Receptionsansvarig

2 maj 2024

13 april 2024