Frontservice biljettkassa/reception till Göteborgs Stadsteater

Arbetsbeskrivning

Göteborgs stadsteater är en av landets största dramatiska teatrar. Verksamheten bedrivs i teaterhuset vid Götaplatsen och vid Backa Teater på Lindholmen. Teatern är ett kommunalt bolag som ingår i koncernen Göteborgs Stadshus AB. Vårt mål är att erbjuda invånarna i Göteborgs Stad, Västra Götalandsregionen och övriga landet konstnärlig teater av hög kvalitet. Arbetet på teatern kännetecknas av ett nära samarbete över yrkesgränserna och med publiken i centrum.

ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen blir du teaterns ansikte utåt för besökare och personal.
Göteborgs Stadsteater välkomnar runt 100 000 besökare per år. Nu söker vi fyra personer som ska utgöra organisationen kring biljettkassa och reception när teaterhuset på Götaplatsen öppnar igen efter ombyggnaden.

I denna tjänst kommer din tid att fördelas mellan biljettkassan och receptionen, så du kommer att jobba både externt och internt i dina kontakter. God service i alla möten är A och O.
I biljettkassan spelar du en viktig roll för vår försäljning och du är den person som blir teaterns ansikte utåt för besökarna. Du är den som de kan vända sig till för att få information och svar på sina frågor per telefon, mejl och på plats. Utöver biljetter säljs bland annat teaterprogram och matpaket i våra restauranger.
I receptionen tar du emot teaterns personal och gäster. Du har hand om teaterns telefonväxel, svarar på mejl och hjälper besökare rätt.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av arbete i kassa och reception
• Grundläggande datakunskap
• Erfarenhet av biljettförsäljning extra plus om du har erfarenhet av biljettsystemet Tix
• Kundfokus och erfarenhet av att bygga relationer

Det är också viktigt att du är:
• Van vid att samarbeta och arbeta i grupp
• Initiativtagande och självständig i hur du lägger upp ditt arbete
• Serviceinriktad, stresstålig och social
• Intresserad av kultur

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi vill välkomna dig till en engagerad arbetsplats med publiken i fokus. Tillsammans med teaterns övriga medarbetare blir du en del i ett arbete med målsättningen att skapa och förmedla högkvalitativ teater som roar och engagerar, skapar debatt och eftertanke.


ÖVRIGT
Göteborgs Stadsteater vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt mångfald tillför verksamheten.

Då vi inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


24 april 2024

Extraarbete som kundmottagare

Extraarbete som kundmottagare

23 april 2024

Säsong Kassamedarbetare 20 tim/vecka

Säsong Kassamedarbetare 20 tim/vecka

16 april 2024