Frukostpersonal

Arbetsbeskrivning

Hotel Amalias Hus - ett fyrstjärnigt boutique- och konferenshotell perfekt för en romantisk weekend eller en förstklassig konferens. Samtliga rum och sviter är individuellt och tidsenligt inredda med ett charmerande uttryck som inte lämnar någon oberörd.

Hotellet ägs och drivs av paret Caroline Larsson och Per Syrén som de senaste två åren har satsat hårt på att utveckla företaget både vad gäller kvalité och service. Kundsegmenten innefattar såväl den privata marknaden som företagssidan med konferenser och affärsresenärer där konferenser är ett växande segment som de senaste två åren har dubblerats.

Vi vill utmärka oss för vårt goda värdskap och höga servicenivå i kombination med ett vårt goda kök och unika miljöer.


Vi söker dig som är glad, driven och serviceminded, har hög stresstålighet, hatar att sitta still och har ett öga för detaljer. Givetvis är såväl erfarenhet som utbildning ett plus i kanten men det är viktigare att du har fingertoppskänsla för värdskap och service. Vi ger dig gärna den träning och utbildning som du behöver.

I dina arbetsuppgifter ingår framdukning och underhåll av frukostbuffé, receptionsarbete, bokning via telefon och mail, incheckning / utcheckning av gäster, dukning av matsal, servering, städning av gemensamhetsutrymmen, kök och restaurang. Ibland förekommer även städning av rum.

Eftersom vi är ett litet men tight team i personalen så krävs det att du är smidig och social. Vi hjälper alla till med allt för att verksamheten ska funka så det är viktigt att du sätter ära i att ge excellent service och är representativ. Vi sätter alltid våra gäster och deras upplevelse i centrum, oavsett tjänst och arbetsuppgifter.

Vi som idag stolt arbetar på Hotel Amalias Hus tycker om att utvecklas och har ett stort engagemang för det vi gör. Även om vi har högt i tak så tar vi vårt arbete på största allvar då samtliga av oss strävar efter att ge våra gäster den allra bästa service och upplevelse av vår produkt. Vi vill ha dig som är en frisk fläkt och driver dina kollegor framåt med positiv anda.

Lönen är avtalsmässig. Startdatum är så snart som möjligt. För rätt personer finns även möjligheten att vi förlänger anställningen i höst och ger dig en tillsvidareanställning.

Övrig information:

• Vi har flera tjänster som vi söker medarbetare till. Det finns möjlighet till både heltid och deltidstjänst.

• Du behöver kunna flytande svenska i både tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska då vi dagligen har internationella gäster.

• Tidigare erfarenhet av hotell & restaurangbranschen är en stark merit.

• Om du inte bor i Gränna så behöver du ha möjlighet att ta dig till och från Gränna oberoende av kollektivtrafiken.

• Arbetstider varierar mellan ca 06.00 - 17.00

• Vi följer hotell- och restaurangfackets riktlinjer för löner och villkor.

Start: omgående



Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Tillgång till:
* Personbil

Kontaktpersoner på detta företaget

Caroline Larsson

Caroline Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hotel Amalias Hus
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast
  • Deltid Tills vidare
  • Publicerat: 2 maj 2016

Besöksadress

Brahegatan 2
None

Postadress

Brahegatan 2
Gränna, 56332

Liknande jobb


Vi söker en driven och engagerad kallskänka med frukostansvar

Vi söker en driven och engagerad kallskänka med frukostansvar

6 maj 2024

Frukostvärdinna/värd sökes

Frukostvärdinna/värd sökes

2 maj 2024

Frukoststjärna

Frukoststjärna

2 maj 2024