Funktionsansvarig Servicedesk - Skolverket

Funktionsansvarig Servicedesk - Skolverket

Arbetsbeskrivning

Funktionsansvarig Servicedesk – Skolverket
Uppdragsbeskrivning
Som Funktionsansvarig Servicedesk kommer konsulten att arbeta med ett uppdrag att leda vår Servicedesk, samverka med våra övriga it grupperingar samt ge bästa support till Skolverket användare. Uppdragets målsättning är att skapa en 1:a linjens hantering av ärenden och incidenter samt sätta upp fungerande supportkedjor och effektiv driftövervakning samt upprätthållande av dessa.
Konsulten kommer att ingå i enhetens ledningsgrupp.
Ska-krav (obligatoriska krav)
Erfarenhet av operativt ledarskap för en Servicedesk med driftövervakning, incident- och ärendehantering. Konsulten ska ha arbetat med detta inom de närmaste 3 åren.
Mycket god erfarenhet av att driva förändringsarbete.
Erfarenhet av arbete med och enligt processer för incidenthantering och service request.
Arbetat med bemanningsplanering.
Erfarenhet av att bygga och vidareutveckla 1:a linjens driftövervakning.
Uttrycka sig väl i svenska och engelska i både tal och skrift

Bör-krav
Erfarenhet av arbete i större organisationer minst 500 anställda.
Erfarenhet av att arbeta operativt med ärendehanteringsverktyg.
Erfarenhet att samverka med 2:a, 3:e linjer inkl externa leverantörer av drifttjänster.
Erfarenhet av leda personal inom serviceinriktad bransch.
Erfarenhet av att arbeta i team och ha god samarbetsförmåga.

Startdatum: 2020-11-02 eller enligt överenskommelse.
Plats: Solna
Språk: Svenska och engelska

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobMetz AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2020
  • Ansök senast: 22 oktober 2020

Postadress

Torkel knutssonsgatan 27
STOCKHOLM, 11825

Liknande jobb


9 april 2024