OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Till en av våra internationella kunder i Malmöregionen söker vi nu en Garanti- och reklamationshandläggare. Detta är tjänsten för dig som vill arbeta med administration, teknik, service och som utmanas av analytiska lösningar i en affärsdriven och teknikorienterad miljö!
Arbetsuppgifter
I rollen som Garanti- och reklamationshandläggare blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområde:
• Administrering av kundreklamationer, som skickas in av marknadsbolag, i garantidatabasen.
• Begära in kompletterande upplysningar (bilder, servicerapporter mm).
• Avsluta kundreklamationer efter beslut av Warranty Manager.
• Kreditering
• Underhåll av statistik och skapa rapporter
• Delta i och initiera grundorsaksanalyser.
.
Formell kompetens
Vi söker en person med teknisk bakgrund alternativt en mer administrativ person som har ett gediget tekniskt intresse. Tjänsten kräver för övrigt:
• Mycket goda analytiska egenskaper.
• Vana att arbeta med siffror och statistik.
• Vana att arbeta självständigt.
• Kundfokus och servicekänsla.
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Goda kunskaper i MS Excel.
Då företagets koncernspråk är engelska, är det viktigt att du känner dig bekväm i att arbeta och använda språket både muntligt och skriftligt dagligen.
Din bakgrund
Din utbildningsbakgrund kan variera men troligen har du formell kompetens inom teknik, administration eller kvalité. Det är väldigt meriterande om du har erfarenhet av arbete inom reklamation och garantihantering.
Personliga egenskaper
Till tjänsten som Garanti- och reklamationshandläggare söker vi dig med drivkraft och en vilja att lyckas och som har tidigare erfarenhet av kundkontakt och en utpräglad administrativ förmåga. Det är vidare viktigt att du är självgående och har en stark vana och förståelse för vikten av att prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning /Heltid/ Malmöregionen
Tillträdesdag
Omgående efter överenskommelse. Tillträde och introduktion sker med fördel under september 2016.
Information
Som uthyrd konsult på Lernia Bemanning omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och självklart har du rätt till friskvårdsbidrag. Din konsultchef fungerar som din coach under hela din anställning och ni går tillsammans igenom hur du utvecklas.
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mimmi Nilsson
0722-54 11 63
Mimmi Nilsson
Amy Frick
0722-54 17 68
Charlotta Stjärnfäldt
Susanne Moe
072-25 411 54
Anette Johansson
0722541166
Yvonne Jonsson
0722-541165
Mimmi Nilsson
0722-541163
Yvonne Jonsson
Carina Costa-Correa