Garantiansvarig till växande bilföretag!

Garantiansvarig till växande bilföretag!

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceminded och lösningsorienterad person? Har du tidigare erfarenhet från kundtjänst, servicerådgivning eller garantihandläggning och är intresserad av en roll där du dagligen har kontakt med människor både internt och externt? Har du dessutom ett intresse av bilbranschen? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vi söker just nu en Garantiansvarig till vårt team i Arlandastad.
Vi är Europas största och snabbast växande marknadsplats för begagnade bilar, med närvaro på 30 marknader och med fler än 4000 anställda globalt. På vår unika e-handelsplattform har vi tusentals bilar och når kunder över hela Europa. Vi erbjuder våra kunder en öppen och säker försäljningsprocess av begagnade bilar. Vi expanderar och nu kan du vara med på en spännande resa när vi växer på den nordiska marknaden.
Din roll
I rollen som Garantiansvarig arbetar du på ett spännande och snabbväxande bolag som revolutionerar bilbranschen. Du kommer att arbeta med din telefon och dator som främsta verktyg där du ansvarar för garantihandläggning och säkerställer att våra kunder är fortsatt nöjda även när fordonsrelaterade problem uppstår. Du har kontinuerlig kontakt med kunder och verkstäder runt om i landet och leder kunden genom hela garantiprocessen. Du kommer även ansvara för reklamationer och garantiärenden internt samt för redovisningen i våra interna system. Genom detta lägger du grunden för vår strävan mot att ha Sveriges nöjdaste kunder även efter att bilen levererats till kunden och bidrar till vår expansiva tillväxtresa.
Tjänsten är på heltid, 40h/veckan. Tillsättning sker omgående eller enligt överenskommelse.
Din kompetens
Du har gymnasiekompetens, god telefon- och datorvana och arbetat i en administrativ roll tidigare inom kundservice, garantihandläggare eller servicerådgivare. Då Auto1 Group är ett internationellt bolag och du i denna roll kommer att ha viss kontakt med våra kollegor i andra länder är det även ett krav för tjänsten att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi ser att du är noggrann och har en mycket god förmåga för struktur. Du är kommunikativ och handlingskraftig och trivs i en snabbföränderlig miljö. Vidare är du serviceinriktad och lösningsorienterad där du har lätt för att samarbeta med andra, men samtidigt är självgående och motiveras av problemlösning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en internationell arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter i en miljö som är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier, korta beslutsvägar och stora utvecklingsmöjligheter. Vi vill att du ska må bra och trivas hos oss så därav erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och ordnar regelbundet sociala aktiviteter.
Ansökan
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan.
Kontakt:
Ylva Gamrell
Junior Manager Talent Acquisition
076 324 80 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AutoHero Arlandastad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2020
  • Ansök senast: 4 januari 2021

Postadress

Thulins Plats 4h
Arlandastad, 19561

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024