Garanti/reklamationsansvarig på Customer Support

Arbetsbeskrivning

För att säkerställa en effektiv hantering av garantiärenden både vad det gäller tid och kostnader behöver Customer Support (tidigare After Sales) förstärka med en person.Tjänsten gäller både för det svenska och danska bolaget.Arbetsuppgifter * Hantera och administrera reklamationer både vad det gäller komponenter och funktioner.* Tillsammans med inköp driva garantiärenden mot Movings underleverantörer.* Successivt förbättra reklamationsrutiner tillsammans med kvalitetsavdelningen.* Uppföljning av garantikostnader i projekten med återknytning till offert-, ekonomi- och projektavdelningen.* Analysera och identifiera kritiska reservdelar för att optimera lagerhållningen.* Övriga förekommande arbetsuppgifter på CS-avdelningen såsom reservdelsförsäljning, offertarbete etc.Kompetenskrav * God teknisk bakgrund med förmåga att analysera problemställningar.* God förmåga att hantera kunder.* Gott ordningssinne.* Vana från att jobba i Movex samt god kunskap i Officepaketet.* Förståelse och kunskap i ekonomiska rutiner och funktioner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Moving AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 30 oktober 2006
  • Ansök senast: 29 november 2006

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006