General Sales Support

General Sales Support

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du arbetslivserfarenhet från logistik, teknisk kund/säljstöd och/eller interna säljfunktioner samt kundförsäljning? Beskrivs du som lösningsorienterad, strukturerad, driven och med en utmärkt kommunikationsförmåga?  Välkommen med din ansökan redan idag!

Vi söker en Sales Support till ett globalt företag i Solna, som är verksam inom hälsoteknik med fokus på att förbättra människors hälsa och möjliggöra bättre resultat genom hela hälsokedjan från hälsosam livsstil och förebyggande till diagnos, behandling och hemvård.  Som nordisk General Sales Support kommer du att arbeta i nära samarbete med det svenska säljteamet och andra säljaktiverande funktioner inom såväl norden och centralt. Du kommer att leverera tjänster i relation till marknadsföringsstöd, Leads, Citat, Order och Demohantering.
 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I denna roll får du delta i en spännande resa för att utveckla kommersiellt stöd i omvandlingen från ett traditionellt produktcentrerat företag till ett fokuserat HealthTech-företag med lösningar och tjänster. Du ingår i ett team bestående av 15 professionella och engagerade medarbetare och rapporterar till kundens nordiska försäljnings- och kundsupportchef.


Som Säljsupport kommer dina ansvarsområden och arbetsuppgifter att innefatta:


Att koordinera för demoutrustning, säkerställa efterlevnad och spårbarhet för demoutrustning som används i förköpsaktiviteter i nära samarbete med säljteam.



 Hantera lokala säljstödaktiviteter som att samordna lokala evenemang & marknadsföring/säljmaterial i nära samarbete med Local Sales och Nordic Marketing inklusive inköp till betalningsprocess.



Sortering av leads för försäljning som ska skickas vidare till relevant Account Manager och agera på fördefinierade typer av leads oberoende av varandra. Kvalificeringsprocessen inkluderar att engagera kunden via e -post/samtal/video, agera på enklare leads



Fungerar som Salesforce.com -ambassadör och expert, bistå kontohanteringsteam där så är möjligt och främjar bästa praxis inom leadhantering från andra marknader via hjälp och utbildning.



Fungerar som länken mellan försäljning/kunder och global företagstjänst i Lodz.



 Säkra kvalitet och ekonomisk efterlevnad i alla leveranser.



Ständigt stödja den dagliga driften för att identifiera och genomföra förbättringsmöjligheter i samarbete och anpassning till kollegor och i enlighet med övergripande affärsmål och strategier.


Arbetstider
Tjänsten är på heltid, vardagar, 40h/v 
Uppdragslängd: Start omgående och till 2022-03-31 med chans till förlängning.

Arbetet sker både hemifrån och på plats på kontoret i Solna. 

Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll bör du ha följande färdigheter och erfarenheter:


Kandidatexamen i företagsekonomi eller motsvarande;



Erfarenhet av att arbeta i en komplex säljmiljö och erfarenhet av kundförsäljning.



Lösnings- och projektförsäljningsinriktad är att föredra med erfarenhet från logistik, teknisk kund/säljstöd och/eller interna säljfunktioner.



Utmärkt kommunikationsförmåga strukturerad och driven, med förmåga att bygga relationer med interna och externa intressenter.



Bevisad erfarenhet av effektivisering av processer, stödja kontinuerliga förbättringsinitiativ och omfamna förändringsprojekt och initiativ.



Praktisk erfarenhet av offerter/anbud på beställningsprogram som SAP, SalesForce är ett plus.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-11-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Sarah Högbacka, sarah.hogbacka@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 8 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Teknisk innesäljare - vattenblästring, Österhaninge

Teknisk innesäljare - vattenblästring, Österhaninge

22 april 2024

26 april 2024

Innesäljare VA Mark Uppsala

Innesäljare VA Mark Uppsala

26 april 2024