Global Digital Brand Manager

Global Digital Brand Manager

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av Digital Brand Marketing i global miljö eller byråmiljö? Har du dessutom erfarenhet av att leda andra och är tillgänglig omgående? Då ska du läsa vidare!
Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som täcker en föräldraledighet. Du blir anställd av Bravura eller går in som egen konsult och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
Essity är ett globalt företag som fokuserar på hygien- och hälsoprodukter. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer ett brett sortiment av produkter inom personlig hygien, professionell hygien och medicinsk vård. Produkterna riktar sig både till konsumenter och företag och inkluderar bland annat mjukpapper, blöjor, bindor, inkontinensprodukter, vårdförnödenheter och olika typer av hygienlösningar för offentliga miljöer. Verksamheten är verksam i ett stort antal länder och betjänar kunder över hela världen. Bolaget är känt för att kombinera kundnära lösningar med globala resurser för att möta olika marknaders och kunders behov. Essity prioriterar långsiktig tillväxt och värdeskapande för sina intressenter.
Arbetsuppgifter

I rollen som Global Brand Digital Manager ansvarar du för att driva den globala strategin och säkerställa en konsekvent och effektiv kommunikation över digitala plattformar inklusive webbplatser, sociala medier, SEO och e-handel. Du leder ett team av direktrapporterande medarbetare som arbetar med områden som varumärkeswebbplatser, mätning, innehållsskapande och hantering av Global PIM och DAM. Vidare säkerställer du att den digitala kommunikationsstrategin är i linje med övergripande varumärkes-, kommunikations- och kategoristrategier. Du vägleder skapandet av kampanjtillgångar och innehållsstrategier samt implementerar och förbättrar SEO-strategier baserade på mätbara resultat och insikter. Du arbetar nära interna team och externa byråer för att utnyttja synergier mellan varumärken och kanaler. Genom samarbete med varumärkesteam, produktledning och andra funktioner säkerställer du att digitala initiativ är samordnade och effektiva. Du ansvarar också för att överse budgethanteringen för digitala satsningar och hålla dem i linje med affärsmål. För att lyckas i rollen använder du din förståelse för konsumentbeteenden, branschtrender och konkurrenslandskapet för att analysera deras påverkan på varumärkets prestation.
Driva globala strategin och säkerställa konsekvent kommunikation över digitala plattformar
Leder team av direktrapporterande medarbetare
Säkerställer att digital kommunikationsstrategi är i linje med övergripande varumärkes-, kommunikations- och kategoristrategier
Nära arbete med interna team och externa byråer
Överse budgethantering för digitala satsningar
Kunskap om konsumentbeteende, branschtrender och konkurrenslandskapet



Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av Digital Brand Marketing i global miljö eller byråmiljö, gärna från en reglerad bransch såsom hälsa, medicin eller läkemedel
Erfarenhet av att leda team och ha direkt underställda
Erfarenhet av att analysera konsumentinsikter, marknadstrender och konkurrentanalyser
Erfarenhet av att leda byråer och samarbeta med externa partners
Erfarenhet av att arbeta med B2B och/eller hälso- och sjukvårdsprodukter är meriterande
Flytande kunskaper i engelska i både tal och skrift

Vi söker dig som tänker strategiskt och har förmågan att se frågor ur flera perspektiv. Du planerar med långsiktiga konsekvenser i åtanke och anpassar dina handlingar därefter. Med en god förståelse för affärsprinciper som kostnader, intäkter, vinst och marknader ser du helheten och vad som driver framgång. Du bygger relationer på ett genomtänkt sätt, visar genuint intresse för andras perspektiv och tar gärna initiativ till samtal. Din trygghet i sociala sammanhang kombineras med en stark
Övrig information
Start: OmgåendePlats: Göteborg eller remoteLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.Sista ansökningsdatum är 2025-01-31.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2025
  • Ansök senast: 4 juli 2025

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


12 april 2010

Kundansvarig

19 augusti 2010

Nielsen Graduate program 2010

28 maj 2010