Global Helpdesk Technician

Global Helpdesk Technician

Arbetsbeskrivning

Roxtec är världsledande inom utveckling och tillverkning av modulbaserade tätningslösningar för kabel- och rörgenomföringar. Vårt flexibla system används inom allt från energibranschen till varvsindustrin för att skydda liv och tillgångar från riskfaktorer som eld, gas och vatten. Roxtec är en snabbväxande koncern som servar kunder på mer än 80 marknader. Läs mer på roxtec.com.

Skulle du vilja vara en del av en organisation som är världsledande inom sin bransch? Vill du ingå i ett starkt team som har mängder av möjligheter och intressanta utmaningar? Vill du hjälpa användare världen över? Då ska du fortsätta läsa.

TJÄNSTEN
Roxtec IT arbetar med drift och support för koncernens samtliga 28 bolag världen över. Avdelningen har sin bas vid huvudkontoret i Karlskrona, varifrån infrastrukturen och systemen driftas och utvecklas. Det gäller allt från affärssystem till webb- och specialapplikationer. Vi jobbar i en modern IT-miljö med många spännande och utmanande projekt och aktiviteter framför oss.

Som Global Helpdesk Technician kommer du att arbeta med användarsupport, behörighetsadministration, installation, konfiguration och felsökning av datorer och kringutrustning. Du blir en del av vår globala supportorganisation som hjälper och supporterar våra användare världen över. Inom teamet är vi även med i eller driver verksamhetsprojekt och interna förbättringsprojekt så möjligheten för omväxlande arbetsuppgifter är stor.

KVALIFIKATIONER

• Eftergymnasial utbildning inom IT
• Mycket god datorvana och gärna ett par års erfarenhet av supportarbete
• Erfarenhet av Microsofts klientoperativ samt Officeprodukter
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Kunskaper inom ett eller flera områden är meriterande:

• Microsoft Active Directory
• Microsoft SCCM
• Azure/Office365
• ITIL eller liknande processkunskap

Vi söker dig som har stort engagemang och användarfokus och som vill arbeta med oss i vår globala IT-organisation. Som person är du positiv och serviceinriktad samt har ett genuint intresse för IT. Du har god analytisk förmåga och gillar att sätta dig in i och lösa IT-problem samtidigt som du är pedagogisk och sätter fokus på användaren. Du är driven, tar gärna egna initiativ och tar ett ägandeskap för dina uppgifter. Att arbeta enskilt såväl som i grupp känns naturligt för dig.

I vårt arbete möter vi människor från hela världen och därför lägger vi stor vikt vid samarbetsförmåga samt förståelse för olika kulturer och miljöer. Arbetet sker ofta i samråd med andra, och där sätts affärsmannaskapet i centrum. Vi förutsätter att du tycker om lagarbete, att du är ödmjuk och noggrann samt att du har lätt för att kommunicera.

Tjänsten är vid huvudkontoret i Karlskrona, men resor kan förekomma.

Snabbhet, enkelhet och flexibilitet är viktiga ledord för oss på Roxtec och dessa bör kännas naturliga även för dig.

ANSÖKAN
Har du frågor kring tjänsten? Kontakta gärna Henrik Jakhammer, Global IT Operations Manager, på +46 733 31 32 06, eller Elin Jurjaks, HR Business Partner, på +46 733 31 31 89.
Urval och intervjuer sker löpande, så du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2020-10-04.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Roxtec International AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Besöksadress

Rombvägen 2
None

Postadress

Box 540
Karlskrona, 37123

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024