Global Product Complaints Manager.

Global Product Complaints Manager.

Arbetsbeskrivning

Vill du hjälpa till att förbättra hälsovården runt omkring i världen? Vill du arbeta på ett företag i framkant? Då ska du fortsätta läsa! Vi på Poolia söker nu en Global Product Complaints Manager till Mölnlycke Health Care! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående. Du arbetar heltid och det finns goda möjligheter för en fast anställning hos vår kund för rätt person. Sök rollen idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Som Manager kommer du att ansvara för att säkerställa patientsäkerhet genom att tillhandahålla en omfattande och effektiv produkthantering, trending och rapportering av händelser. I denna roll kommer du att leda ett team på 8 personer och kunna bygga ett brett nätverk inom området. Vi letar efter en person som är villig att ta ägande för teamet och driva samt utveckla vaksamhet, läkemedelsövervakning och hantering av produktklagomål och kompetens inom hela Mölnlycke Health Care-organisationen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Ansvarig för Global Designated Complaint Unit.
Leda och coacha ett team för att säkerställa kontinuerlig utveckling av adekvat kompetens, effektiva arbetsmetoder, optimal resursplanering och en stimulerande miljö, inklusive årlig prestationsplanering, talangutveckling och successionsplanering.
Processägare av Global Product Complaints Handling, FSCA (Field Safety Corrective Actions), Vigilance och Pharmacovigilance inklusive stödverktyg.
Ledamot i FSCA-styrelsen på Mölnlycke - ansvarig för FSCA-beslut
Representerar Global Designated Complaint Unit och deltar aktivt i interna och externa revisioner / inspektioner
Implementering av förändringar relaterade till Global Product Complaints och Global Field Action process.
Samverkar direkt och ofta med interna och externa intressenter, t.ex. Behöriga myndigheter och anmälda organ angående FSCA, rapportering av händelser och andra produktkvalitetsfrågor.

Vem är du?
För att lyckas med rollen behöver du mycket goda kommunikations- och nätverkskunskaper. Vi letar efter en stark teambuilder med förmåga att leda och motivera människor i en utmanande miljö. Som person är du resultatorienterad med höga analytiska färdigheter och ett problemlösande tankesätt. Det är också viktigt att vara lugn i stressiga situationer och att kunna hantera trycket från både interna och externa intressenter. I övrigt ser vi att du har:

Akademisk bakgrund inom Life Science/Medtech, kemi, kvalitetsledning eller regulatory affairs.
Minst fem års erfarenhet av att hantera klagomål, rapportering av händelser och fältåtgärder, helst i en ledande position.
Erfarenhet från arbete i en internationell miljö.
Stark ledarförmåga och tidigare ledarerfarenhet.
Du behöver djup kvalitet, reglerings- och processkunskap inom medicintekniska produkter och / eller läkemedel med övervakning efter marknadsföring, hantering av klagomål och / eller kundupplevelse.
Erfarenhet av MDR-principer och föreskrifter.
En klinisk bakgrund och teknisk/produktkunskap skulle vara fördelaktigt.
Du behärskar engelska i tal och skift.

Om verksamheten
Som konsult får du möjligheten att utveckla din kompetens och utöka ditt kontaktnätverk. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Vi vill att du ska trivas som konsult på Poolia och självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdbidrag och benefitpaket är självklara förmåner!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2020
  • Ansök senast: 15 juni 2020

Liknande jobb


27 mars 2024

26 april 2024

Quality Manager

Quality Manager

17 april 2024