Global Project Director

Arbetsbeskrivning

Centriair är ett företag som levererar system för rening av luft och processgaser från våra kunders verksamhet. Bolagets övergripande vision är att ersätta reningstekniker som bygger på förbränning med energieffektiva ”kalla” reningslösningar. Våra produkter bidrar på så sätt till att andra kan producera sina varor mer miljöriktigt och klimatsmart!

Dagens huvudnischer är industriell livsmedelproduktion samt biogasproduktion och avfall. Vi arbetar med ett antal multinationella kunder inom dessa nischer. Vi startade 2007 och har sedan starten vuxit lönsamt med minst 50% per år utan extern finansiering. Besök oss på www.centriair.se

Centriair växer och söker nu en Global Projektchef som vill vara med på bolagets tillväxtresa. Centriair utvecklar och erbjuder teknologisk ledande lösningar för luktreduktion och minskning av industriella luftburna utsläpp. Våra kunder finns primärt på den europeiska marknaden inom livsmedelsbranschen samt på biogas-, avlopps- och avfallsanläggningar. I Sverige är vi idag ca 20 anställda och våra kontor ligger i Sävedalen och Stockholm. Vi har idag systerbolag i Norge och Tyskland.

Nu söker vi en stark ledare som har varit med och byggt upp en projektorganisation!

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet från hela projektkedjan. Du har en bakgrund som projektchef och har erfarenhet att bygga en projektorganisation med mycket goda resultat.

Som Projektchef ansvarar du för samtliga projektledare och projektdesigningenjörer i både Sverige och i Tyskland. I rollen arbetar du med att utveckla arbetssätt och processer inom projektorganisationen globalt för att stärka Centriairs affär.

Du ansvarar för hela Centriairs projektportfölj för budget och tidplaner. Du kommer att samarbeta med säljorganisationen för att säkra Centriair leveranser både internt och externt.

Vi ser att du har erfarenhet från en komplex projektorganisation och har varit med och byggt upp en avdelning tillsammans med ditt team med mycket goda resultat

Arbetsbeskrivning

• Skapa och följa upp projektplaner, budgetar, resursbehov, tekniska utvärderingar, riskanalyser och projektrapporter
• leda kontraktgenomgångar
• Ta en Aktiv roll i process- och strukturarbete med utveckling av system och arbetssätt
• Delaktighet i budget- och prognosarbete
• Du ska ta ledarrollen i kundförhandlingar i projektfasen
• Löpande projektuppföljning med månadsrapportering till koncernen

Du har mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Microsoft Office och gärna erfarenhet från ERP-system och har en mycket god affärsförståelse.

Du rapporterar till VD och sitter med i koncernledningen.

Person

Som person är du nyfiken och driven med en god social förmåga. Då du kommer att ha många olika kontaktytor både internt och externt söker vi dig som är förtroendeingivande och har en naturlig förmåga att knyta nya kontakter och skapa goda relationer. Vi ser vidare att du är prestigelös, kommunikativ och flexibel. Du trivas i en organisation som är under tillväxt och har en fallenhet att skapa strukturer i en projektorganisation. För att lyckas i rollen så ser vi att du har en teknisk förståelse

Rollen innebär resor i främst Europa.

Låter det här som en spännande tjänst?

Ta gärna kontakt med ansvarig rekryterare Louise Harrysson på louise.harrysson@pspartner.se/tel 0723119839 eller Mats Törn på mats.torn@pspartner.se/tel0761645969.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2022
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


Product Owner Marketing Operations

Product Owner Marketing Operations

7 maj 2024

7 maj 2024