Graggården söker engagerad Inköpsassisten till kontor i Malmö

Arbetsbeskrivning

Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.

Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 850 anställda. Omsättningen är cirka 2,1 miljarder kronor per år. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet.

Granngården söker nu engagerad Inköpsassistent till vårt servicekontor i Malmö.

Som Inköpsassistent kommer du att ingå i affärsområdet Lantbruk/Landjur och få 5 kollegor i teamet. Du rapporterar till affärsområdeschef för Lantbruk/Lantdjur. I teamet arbetar vi både strategiskt och långsiktigt, men vi behöver många gånger även vara snabbfotade. Vi arbetar tätt med drift, marknad och e-handel samt masterdata och kundservice.

I rollen som Inköpsassistens ansvarar du för det löpande arbetet med de administrativa inköps- och sortimentssystemen inom det egna teamet, från inköp till försäljning. Vidare samlar du in och säkerställer kvalitet i grunddata, stödjer organisationen med underlag vid prisuppdateringar, har löpande kontakt med leverantörer samt bistår Affärsområdeschefen med varierande administrativa uppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Registrera och uppdatera artiklar och parametrar samt sammanställa underlag för in-läsning i affärssystem.
Ansvara för löpande kontakt med leverantörer i olika administrativa frågor
Administrera och registrera kampanjer och erbjudanden i samarbete med kampanj-ansvarig.
Medverka vid övrigt förekommande arbetsuppgifter på Supply C hain-avdelningen som tex inköpssupport och avtalsadministration
För att lyckas i rollen tror vi att du har gymnasieutbildning (minst 3 år eller 2500p) med inriktning mot inköp, ekonomi eller försäljning. Du kan också ha tillägnat dig motsvarande kunskaper genom annan utbildning eller arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du:

Har erfarenhet av liknande arbete.
Har erfarenhet av detaljhandeln.
Talar och skriver Engelska.
Har goda kunskaper i Microsoft Office, speciellt Excel.
Som Inköpsassistent förväntar vi oss att du är noggrann och strukturerad, kvalitetsmedveten och serviceinriktad. Vidare antas du ha förmågan att arbeta självständigt, att kunna prioriterad samt har en positiv inställning.

Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar.


Information och ansökan

Tillträde: Senast 2022-09-01 eller enligt överenskommelse. Det är önskvärt om du kan starta tidigare.

Omfattning: 50% 2022-09-01—2023-12-31 allmän visstidsanställning.

Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen. Sista datum för ansökan är 2022-07-31.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Nordisk Affärsområdeschef Karin Berglund karin.berglund@granngarden.se . Ansökningar på mail undanbedes.

För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss hittar du på: https://www.granngarden.se/jobba-hos-oss

Sammanfattning

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024