Group Business Controller till Castellum

Arbetsbeskrivning

Castellum är fastighetsbolaget som hjälper företag att utvecklas och människor att växa. Vi finns på 14 tillväxtorter i Sverige och även i Köpenhamn och Helsingfors. Vi förvaltar och utvecklar kontor, lager, logistiklokaler och butiker. Vi har egen personal på alla lokala marknader där vi verkar, detta gör att vi kan agera med personligt ansvarstagande och snabba beslut. Det ger våra medarbetare möjlighet till delaktighet och personlig utveckling. Människor som arbetar hos oss har alla en vilja att vara med och påverka, växa och vara en del av en positiv företagskultur. Inom Castellum har vi olika kompetens, dock arbetar vi mot samma vision: ”En värd bortom det förväntade” – med personligt ansvar och enkla vägar mellan kunden och oss. Läs mer på www.castellum.se

ROLLEN
Som Controller för Castellumkoncernen ingår du i ett större ekonomiteam som sitter både i Stockholm och Göteborg och du rapporterar till Head of Business Control i Stockholm. Ni ansvarar tillsammans för att stödja ledningen och koncernen i att utvärdera finansiella prestationer i relation till regionens och koncernens strategi. Det är en bred roll med många kontaktytor och du har ett nära samarbete med samtliga av Castellums fem regioner samt stabsfunktionerna.

I din roll som Controller kommer dina arbetsuppgifter bestå bl.a. av;

• Vara drivande i koncernens budget/prognosprocesser
• Sammanställa, analysera och rapportera koncernens budget, prognos och utfall
• Skapa relevanta KPI’er, rapporter och presentationsmaterial
• Medverka i och leda projekt inom ekonomiområdet
• Implementera gemensamma rutiner och mallar samt säkerställa att dessa efterföljs

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med ca 3-5 års yrkeserfarenhet inom ekonomi, företrädesvis med ett par års erfarenhet som controller. Vi ser gärna att du har arbetat i en verksamhetsnära roll och det är givetvis meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen. . Du är trygg i din kompetens och trivs i kombinationen av strategiskt tänkande och operationella färdigheter. Din analytiska sida är stark och du vill gärna vara en del av att driva utvecklingen av våra finansiella system framåt. Vidare har du ett intresse av fastighetsbranschen och vill arbeta i en roll med många kontaktytor. Du uttrycker dig obehindrat, i tal och skrift, på engelska och skandinaviska samt har mycket goda kunskaper i Excel samt lätt för att sätta dig in i finansiella system.

PERSONLIGT
Som person är du drivande och utvecklingsorienterad, men samtidigt ödmjuk, prestigelös och tålmodig inför komplexiteten i verksamheten. Vi ser det som självklart att du har god kommunikationsförmåga och värderar ett naturligt samarbete med medarbetare och intressenter. Du trivs i en roll där du själv förväntas ta initiativ och ansvar för att planera, söka information och prioritera. Vidare är du analytisk och strukturerad och håller en hög kvalitet i ditt arbete.

ANSÖKAN/KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2023
  • Ansök senast: 15 mars 2023

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


28 november 2023