Group Credit Administrator till AW Group Finance

Group Credit Administrator till AW Group Finance

Arbetsbeskrivning

”I min roll som Group Credit administrator finns det dagligen gott om spännande och roliga utmaningar. Arbetsuppgifterna varierar och möjligheten för självständigt arbete och utveckling inom rollen samt teamets egna processer är mycket god. I ett mindre team är rollen som Group Credit administrator viktig för att nå de gemensamma målen. Med ett tätt samarbete inom teamet och övriga team på Finance stöttar vi flera länder inom AWs organisation. Det bästa med min roll är att få vara med och bidra till service i världsklass.” Så här beskriver Emilia varför hon trivs så bra i sin roll som Group Credit Administrator. Låter det som din nästa utmaning? Sök rollen redan idag!

OM TJÄNSTEN
AW Groups ekonomifunktion finns placerad i Linköping och består i dagsläget av ca 40 medarbetare på både hel- och deltid inom olika processer och funktioner. Du blir en del av en ekonomiavdelning med en stark sammanhållning och ambitiösa kollegor som ständigt utvecklas för att vara världens bästa ekonomiavdelning. Hos oss är karriärvägarna många, vare sig du vill utvecklas i din roll med nya arbetsuppgifter, bli ledare eller jobba med system- och processutveckling. Tjänsten är ett vikariat fram till årsskiftet 2023/2024.

AW Groups interna Group Credit team säkerställer att vi gör affärer med kunder med rätt ekonomiska förutsättningar genom att bl.a. göra kreditbedömningar, säkerställa betalning av kundfakturor, proaktivt arbeta för att förhindra kundförluster och supporta organisationen i frågor kopplat till dessa områden.

I rollen som Group Credit Administrator arbetar du i ett team om totalt fyra personer, varav en arbetar deltid och övriga heltid, som alla jobbar tillsammans mot att nå teamets gemensamma mål. Samtidigt så samarbetar du mycket med övriga team inom vår Finance-funktion. Ditt dagliga arbete präglas av mycket samarbete där alla hjälps åt för att driva kundärenden framåt. Teamet hanterar ärenden inom AW Group för marknaderna Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland.

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra 16 kontor över hela Sverige.

VI SÖKER DIG SOM
Som Group Credit Administrator är dina främsta arbetsuppgifter att:


* Hantera kundärenden, främst via mail men även via telefon
* Göra kreditupplysningar samt kreditbedömningar av befintliga och potentiella kunder i syfte att minimera de ekonomiska riskerna för bolag inom AW Group
* Boka inbetalningar
* Administrera påminnelse- och räntefakturor
* Följa upp förfallna kundfordringar
* Hantera inkassoärenden
* Supportera övriga organisationen i frågor relaterade till detta område


Vi söker dig som


* Har en avklarad utbildning på minst gymnasienivå
* Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
* Har erfarenhet av att arbeta med Excel
* Talar och skriver obehindrad svenska och god engelska eftersom kontakt med kunder och kollegor främst via mail men även via telefon är en stor del av rollen


Det är meriterande om du:


* Har en utbildning med inriktning mot ekonomi och/eller erfarenhet av arbete inom ekonomiområdet
* Har tidigare arbetslivserfarenhet av service eller kundkontakt


För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är serviceinriktad, tillmötesgående med en inställning att alltid göra det lilla extra för kunden. Eftersom du i rollen kommer att behöva fatta beslut och situationerna hela tiden varierar så är du också orädd och har förmågan att agera även i nya eller ovana situationer. Vidare tar du stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och är självgående i att lösa situationer utifrån organisationens bästa. Du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och jobbar aktivt för att bidra till gruppens resultat. Eftersom din vardag kommer att vara ständigt varierande och förutsättningar kan ändras så är det också viktigt att du är flexibel i ditt arbetssätt.

Övrig information


* Start: Augusti, enligt överenskommelse
* Omfattning: Vikariat, heltid fram till årsskiftet 2023/2024
* Placering: Vårt helt nybyggda kontor i LINK Business Center, centralt i Linköping med Stångån som granne
* Kontaktuppgifter: Jamila Badee (Senior Recruitment Consultant)
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Jamila Badee under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 13 maj 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Commercial Finance Senior Analyst, DK and FI

Commercial Finance Senior Analyst, DK and FI

16 maj 2024