Group Financial Controller till Infrastructure Logistics AB, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Infrastructure Logistics AB (ILAB) är en ny koncern på den nordiska infrastrukturmarknaden med sitt säte i Malmö. Koncernen består av ett antal bolag med lång erfarenhet inom infrastrukturlogistik. Koncernen har en ambition att växa genom förvärv och organisk tillväxt i de nordiska länderna. Synergierna av förvärv och organisk tillväxt ska i varje beslut och geografi optimera affärsmöjligheter och verksamheten, samt gynna hållbarhet.

Vi är den lokala aktören med stark entreprenörsanda nära marknad och kunder. Vår verksamhet bygger på våra professionella medarbetare som i vår platta organisation tar de hållbara besluten.

Våra beslut i vardagen ska genomsyras av att vi har ett långsiktigt hållbart perspektiv. Detta gäller såväl miljö, socialt som ekonomiskt.

Ett ledarskap som bygger på laganda och som tydligt med positiv energi ska prägla möten mellan människor så att man vill jobba med, hos och åt oss.

För dig som vill vara en del av en spännande tillväxtresa i en expansiv koncern kan vi erbjuda dig en riktigt utvecklande och intressant roll.

För Infrastructure Logistics AB-koncernen och tillhörande bolag pågår ett arbete med att sätta upp en helt ny ekonomifunktion i Göteborg. I rollen som Group Financial Controller har du en nyckelfunktion i bolaget där du är viktig för koncernens fortsatta utveckling och ambitioner vilket kännetecknas av ytterligare förvärv och tillväxt. En trolig börsintroduktion är att vänta.

Du ansvarar du för att skapa strukturen i koncernredovisningen och kontinuerligt utveckla tillhörande ekonomiprocesser. Du är involverad vid förvärv av bolag och en viktig del av rollen är också ett nära samarbete och att vara bollplank till dotterbolagen.

Om rollen

· Ansvarar för månatliga koncernbokslut/delårsrapporter/ÅR

· Driva utvecklingen av finansiell rapportering och konsolidering

· Ansvarar för kvalitet i koncernens externa och interna rapportering enligt IFRS

· Stöd till dotterbolagen i koncernen

· Kontakt med revisorer

Du ingår i ett team på idag fyra kollegor, en redovisningsekonom och tre medarbetare som arbetar med kund/levreskontran, samt löner och du rapporterar till CFO.

Om dig

Rollen tror vi passar dig som tycker om att arbeta i en organisation i förändring och ser en chans att kunna växa och utvecklas med bolaget och där du hanterar en roll som innebär såväl strategiska frågor som operativt arbete. Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildningsbakgrund. Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet och dokumenterad erfarenhet inom koncernredovisning och är van vid eget leveransansvar. Positivt, men inget krav om du har tidigare erfarenhet från bolag i tillväxt och bolagsförvärv, där du varit involverad DD-processer i form av att sätta rutiner och processer.

Det är positivt om du har erfarenhet från IFRS. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av systemimplementation, goda kunskaper i Excel och med ett generellt stort systemintresse. Du trivs att arbeta nära verksamheten och som person är du öppen och proaktiv. Du har ett tydligt affärstänk och är analytisk och trivs med i prestigelös kultur med frihet under ansvar.

Din ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jerrie. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman på 0735–405262 om du har frågor. Du söker rollen via jerrie.se och senast den 17 maj.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 17 maj 2021

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Koncernprojektcontroller till Göteborg eller Borås

Koncernprojektcontroller till Göteborg eller Borås

8 juni 2021