Group Lead Compensation & Benefits till Holmen

Group Lead Compensation & Benefits till Holmen

Arbetsbeskrivning

Är du analytisk, strukturerad och har förmågan att bygga starka relationer med sinne för siffror och ekonomiska samband? Välkommen till Holmen!

Din nya arbetsplats
Koncernkontoret har sitt säte i vackra lokaler på Strandvägen i Stockholm. Här jobbar experter och specialister inom hållbarhet, kommunikation, inköp, utveckling, HR, ekonomi & finans och juridik för att stötta verksamheten och driva koncerngemensamma frågeställningar framåt. Lokalerna på Strandvägen är en naturlig mötesplats inom koncernen, många möten förläggs här och det är en kontinuerlig genomströmning av kollegor från andra delar av organisationen.

Din framtida möjlighet
I rollen som Group Lead Compensation & Benefits hos oss får du en strategisk nyckelroll där ekonomi och HR möts. Du är vår expert inom ersättningar och förmåner och blir en viktig rådgivare till både affärsområden och koncernledning. Du kombinerar din analytiska förmåga med god kommunikativ skicklighet.

Du driver och utvecklar processer kring pensioner, bonus- och aktiesparprogram, jobbarkitektur och andra värdeskapande förmåner – alltid med målet att skapa en tydlig, samordnad och hållbar ersättningsstrategi för hela Holmen. Du är trygg i din yrkesroll och genom ditt arbetssätt bygger du förtroende i organisationen och bidrar till att hålla ihop helheten.

Dina arbetsuppgifter innebär att:

Ansvara för pensionsförvaltningen via Mercer
Ha huvudansvar för vår jobbarkitektur
Säkra att vi uppfyller kraven enligt lönestransparensdirektivet
Ansvara för anställningsvillkor för ledande befattningshavare samt för bonus- och aktiesparprogram
Koordinera och stödja affärsområdena i processen lönebildning och lönerevision
Ansvara för att driva arbetet kring övriga förmåner vad gäller processer och regelverk
Ansvara för förberedelser inför ersättningsutskottet

För att lyckas i rollen

Vi söker dig som har en relevant universitets-/högskoleutbildning. Du har erfarenhet av liknande roller från större företag och har tidigare arbetat med pensioner och andra förmåner. Till det har du erfarenhet av arbete med jobbarkitektur och arbetsvärderingar.

Som person är du analytisk, strukturerad och har en stark förståelse för siffror och ekonomiska samband. Du är en trygg och stabil person som kan skapa förtroende genom din kompetens och erfarenhet. Eftersom rollen innebär många kontaktytor krävs det att du är kommunikativ, pedagogisk och har förmåga att anpassa ditt budskap till olika målgrupper. Du trivs i en rådgivande funktion och har ett strategiskt förhållningssätt samtidigt som du är prestigelös och lösningsorienterad.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utmanande och ansvarsfull roll med stora utvecklingsmöjligheter i en internationell och välmående organisation. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar: mod, engagemang och ansvar. I din roll har du möjlighet att bidra till Holmens samt din egen utveckling och framgång.

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Ansökan
Stämmer detta in på dig och låter intressant? Skicka in din ansökan genom att klicka på ”Ansök här”.

På grund av GDPR kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via e-post.

Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

I detta uppdrag samarbetar vi med HRM Affärsutveckling AB. För ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Angela Rossi, angela.rossi@hrmab.se alt +46 73 950 48 19 eller Researcher Axel Stubbing, axel.stubbing@hrmab.se alt +46 70 284 77 67.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2025
  • Ansök senast: 9 maj 2025

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010