Gruppchef

Arbetsbeskrivning

Mer information om Regeringskansliets verksamhet finns på www.regeringen.se RK SERVICE/TELEFONI RK Service består förutom staben, administrativa gruppen, verksamhetsområde för särskilda hus samt strategiska och långsiktiga fastighets- och lokalfrågor av fyra sektioner: Lokalvård, Telefoni, Kommitteservice och Närservice.Sektionen för telefoni ansvarar för Regeringskansliets gemensamma telefonväxel, som utgör kontaktcenter och upplysningscentral för allmänheten och organisationens anställda.I Regeringskansliets växel arbetar ca 25 personer vars främsta uppgift är att snabbt, korrekt och vänligt förmedla inkommande samtal till rätt person inom organisationen.Regeringskansliet har f.n. ca 4500 anknytningar.Omkring 4000 samtal per dag kommer in via telefonväxeln.Inom sektionen ligger även kundtjänstfunktionen för telefoniärenden, som bl.a. har hand om uppdatering av abonnentregistret och framställning av den interna telefonkatalogen.RK SERVICE/TELEFONI SÖKER GRUPPCHEF Arbetsuppgifterna för gruppchefen omfattar att planera, leda, samordna, följa upp och utveckla arbetet inom kundtjänstfunktionen för telefoni.Du har personalansvar för medarbetarna inom kundtjänstfunktionen för telefoni och ersätter vid behov gruppchefen för telefonisterna.I rollen ingår även att arbeta som systemförvaltare och samverka med IT-enheten kring förvaltningen av de stödsystem som används inom sektionen för telefoni.Vi söker dig som har erfarenhet av och utbildning inom såväl yrkesområdet som ledarskap.Du har grundläggande kunskaper inom arbetsrätt och god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift.Du har som lägst 3-årig gymnasieutbildning och dokumenterat goda kunskaper i engelska.God kännedom om Regeringskansliets verksamhet och organisation är meriterande.Du har tidigare erfarenhet av MD 110 med Netwise hänvisningssystem och abonnentregister och är van att arbeta med ärendehanteringssystem.Vi ser gärna att du har erfarenhet av mobila lösningar, särskilt Office Extension, och har arbetat med telesupport och/eller kundtjänst samt har kompetens inom området företagstelefoni.Vidare har du känsla för vad en servicefunktion kräver och vilja och förmåga att se såväl behov som utvecklingsmöjligheter när det gäller användarstöd, arbetsrutiner, individer och processer.Som person ska du vilja utveckla dig i chefens olika roller - som ledare, verksamhetsföreträdare och arbetsgivare.Ditt förhållningssätt ska präglas av servicekänsla, lojalitet, samarbetsvilja och initiativförmåga.Du kan anpassa dig till ändrade förutsättningar och se verksamheten ur olika perspektiv.Samtliga nås via växeln på tel. Tillträde snarast.Befattningen är en tillsvidareanställning.Vi tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning.Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.Välkommen med din ansökan inklusive din meritförteckning senast den 28 december 2007.Märk din ansökan med FA2007/2037/FAPA. Skicka inga betygskopior- dessa vi vill att du tar med om du blir kallad till intervju.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 april 2024

24 april 2024

Avdelningschef till Verksamhetsstöd

Avdelningschef till Verksamhetsstöd

12 april 2024