Gruppchef HR-administration

Arbetsbeskrivning

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Sammanfattning av tjänsten

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa och i Nordamerika. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra 200 butiker runt om i Sverige. Vi har tre regionkontor i landet och nu söker vi en Gruppchef HR-administration till region Rosersberg.

Din roll

Som gruppchef HR-administration är det din huvuduppgift att leda det HR-administrativa teamet om tre HR-assistenter. Det innebär att förmedlar målbilder och delegerar uppgifter till dina medarbetare på ett kommunikativt och tydligt sätt och du jobbar ständigt för att engagera och utveckla.
I din roll är du alla regionala chefers kontaktperson gällande HR-administration & rekrytering. I enlighet med våra riktlinjer koordinerar och kvalitetssäkrar du operativt HR- och personaladministrativt arbete i region så som rekrytering, kompetensutveckling och löneunderlag. Du ansvarar även för rapportering av det löpande arbetet samt av relevanta projekt och processer inom personalområdet.
Vidare så är du ansvarig för att säkerställa att den löpande driften fungerar på bästa sätt samt för att leda utvecklingen i varje delprocess genom att skapa struktur, delaktighet och engagemang. Förväntan ligger i att leda teamens arbete på ett resultatinriktat sätt, för att därigenom åstadkomma ett optimalt administrativt stöd till regionens centrallager och butiker.

Din profil

Som person och ledare har du en hög ambitionsnivå, är ansvarstagande och strävar ständigt efter att utveckla ditt ledarskap och dina medarbetare. Du är en god människokännare och trivs som bäst när du får motivera och inspirera dina medarbetare till att överträffa både sina egna och dina förväntningar.
I ditt arbetssätt är du lösnings- och resultatorienterad och har en mycket stark kommunikativ och analytisk förmåga. Du har en positiv attityd till både jobbet och människor omkring dig samtidigt som du är en stark ledare som har förmåga att bygga relationer och förtroende. Då arbetet innefattar arbete med rapporter samt uppföljning i olika personalsystem vill vi att du har systemvana och erfarenhet av arbete med Officepaketet. För rollen behöver du ha goda kunskaper i engelska.
Vi vill att du har en akademisk examen och gärna inom HR. Vi ser det även som mycket meriterande om du har tidigare ledarerfarenhet.

Vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid, dock längst till och med september 2024. Startdatum enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast.  Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på mail: jobb006@lidl.se.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Rosersberg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2023
  • Ansök senast: 14 april 2023

Postadress

Metallvägen 54
ROSERSBERG, 19572

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024