Gruppchef LE Customer Support

Arbetsbeskrivning

På Tele2 händer det ständigt nya saker. Vi har Sveriges mest expansiva nät och några av Sveriges största organisationer som kunder. Det är kul, men vi klarar inte av det på egen hand. Vi behöver fler drivna människor som vill växla upp i karriären.

Nu söker vi en Gruppchef som vill jobba i en organisation där vi både fokuserar och lyssnar på våra kunder. Är det dig vi letar efter?

Rollbeskrivning:

Large Enterprise, LE Customer Support inom Tele2 hanterar kundservice för våra största företagskunder. Vi har kontakt med kunder via telefon, chatt och mail. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra kvalitet och driva effektivitet för att ge våra kunder en service i världsklass.

Till vår företagskundservice, söker vi en erfaren ledare med förmåga att etablera och utveckla team med fokus på kommunikation som tjänst (KST) samt kundservice. Som Gruppchef kommer du att ingå i ledningsgruppen för LE Customer Support. Du kommer att ha många kontaktytor och kommunicera med såväl medarbetare inom LE Customer Support som med andra avdelningar internt på Tele2. Tjänsten kräver goda ledaregenskaper, kommunikationsförmåga, högt kundfokus, lösningsorientering och förmågan att bidra till att skapa tydliga processer och rutiner.

Som Gruppchef till ett av våra kundteam arbetar du bland annat med:

- Personalansvar för ca 16 personer där merparten är stationerad i Kista
- Strategier och ramar för våra processer
- Strukturera och effektivisera arbetet kring våra kundinteraktioner
- Bidra till att utveckla processer och rutiner i samarbete med övriga avdelningar
- Arbeta aktivt med rotorsaksanalys och förändringsarbete
- Med ett coachande ledarskap vara närvarande och leda gruppen i det dagliga arbetet
- Coacha dina medarbetare och identifiera utvecklingsmöjligheter på individnivå
- Leda och driva ett proaktivt och återkopplande arbetssätt.

Det här är vad du har:

För att vara framgångsrik i rollen letar vi efter dig som är en trygg ledare och van vid att skapa struktur och entusiasmera dina medarbetare. Viktigt är att du har erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete och att skapa struktur. Du har lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär stora kontaktytor internt.

Vi söker dig som förutom rätt inställning har:

- Erfarenhet av ledarskap och personalansvar, gärna från en liknande roll
- Viljan att skapa processer och driva förändringsarbeten
- Är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet

Du är serviceorienterad, självgående, lösningsfokuserad och har lätt för att tänka innovativt och drivs av utmaningar och förändringar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Kista, Stockholm.

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på https://www.tele2.se/karriar och läs mer.

Urval och intervjuer sker löpande, vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Peder Kargl
08-56264000
Rekrytering Peder Kargl
08-56264000 070-4541521
Ana Lithander

Angelica Ek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele2 Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2020
  • Ansök senast: 20 april 2020

Besöksadress

Borgarfjordsgatan 16
Stockholm

Postadress

BOX 62
KISTA, 16494

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024