Gruppchef till SOS Alarm i Örebro

Arbetsbeskrivning

SOS Alarms verksamhet fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.

SOS Alarm står inför ett förändringsarbete där ledarskap och kompetensutveckling står i fokus. Vår SOS-central i Örebro fortsätter att växa med kompetenta medarbetare och därför behöver vi nu utöka vår verksamhet med ytterligare en gruppchef.

ROLLEN

I rollen som gruppchef är du en av två gruppchefer som tillsammans leder det operativa arbetet på SOS-centralen i Örebro. Gruppen består idag av cirka 30 medarbetare som arbetar treskift/ dygnsgående tjänst. Arbetstidens förläggning är som grund dagtid men i din roll som gruppchef kan du behöva arbeta flexibla tider som kan variera utifrån verksamhetens behov.

Som närmsta chef för medarbetarna har du en coachande roll, där du ska få varje enskild medarbetare att utvecklas samt arbeta för att gruppen som helhet fungerar. Till dina arbetsuppgifter hör att hålla medarbetarsamtal, sätta löner, vara aktiv i schemaläggning, arbeta med kvalitetsuppföljning och kompetensförsörjning inklusive rekrytering.

Du är i din roll en arbetsgivarföreträdare och ansvarar för att gruppens tjänsteproduktion uppfyller krav enligt avtal, regleringar och certifieringar. I enlighet med förtagets mål samt inom givna ramar fatta beslut och själv säkerställa att viktiga aktiviteter uppmärksammas, hanteras och slutförs. Som gruppchef ingår du i den lokala ledningsgruppen i Örebro och rapporterar till platschef som leder verksamheten.

I rollen ingår mycket samverkan med övriga gruppchefer och platschef i Örebro, samt med andra gruppchefer i landet liksom med HR och andra stödfunktioner.

VI SÖKER DIG

Som är legitimerad sjuksköterska. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av personalledning, helst från verksamheter som pågår dygnet runt eller erfarenhet från nuvarande roller inom SOS Alarm. Du agerar utifrån SOS Alarms värderingar; Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande. Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper.

Du motiveras av att arbeta med människor och är duktig på att skapa tillit och förtroendefulla relationer. Du har mycket god samarbetsförmåga, tycker om att arbeta i team och är en närvarande och trygg ledare. Vidare är du social och genuint intresserad av människor samt har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du baserar ditt ledarskap på tydlighet och har en mycket god förmåga att leda och skapa struktur. Ditt tydliga ledarskap baseras på en grund av empati, engagemang och god inlevelseförmåga och att du kan fokusera i krävande situationer. Ditt arbete kännetecknas av ett naturligt driv och initiativförmåga där du bidrar till att utveckla en verksamhet i förändring. Du hanterar frågor på olika nivåer i organisationen.

REKRYTERINGSPROCESSEN

Vid första urvalet av ansökningar tittar vi på samlad kompetens utifrån personligt brev och CV. Efter första urval ges utvalda sökande möjlighet att genomföra två arbetspsykologiska tester. Syftet med testerna är objektivt kartlägga de faktorer som är viktiga för den aktuella tjänsten. Utifrån en samlad helhetsbedömning bokar vi in kandidater till en intervju. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

ANSÖKAN

Välkommen med din ansökan snarast möjligt via vår hemsida, dock senast 31 mars 2017. Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

https://www.sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/

Har du frågor kring tjänsten, kontakta platschef Susanne Lundholm, tel. nr. 010-140 81 16. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsspecialist Johan Daunfeldt, johan.daunfeldt@sosalarm.se


SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler – som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 mars 2017

Besöksadress

Fagrabäcksvägen 7 352 33 VÄXJÖ
None

Postadress

Fagrabäcksvägen 7 352 33 VÄXJÖ
35233, 35233

Liknande jobb

Chefsjuksköterska till Medicinkliniken

19 februari 2010

Chefsjuksköterska

17 augusti 2010

Enhetschef till Norge!

16 augusti 2010

13 januari 2010