Grymt serviceinriktad kommunvägledare till Borlänge kommuns servicecenter

Arbetsbeskrivning

Den 1 november öppnar Borlänge kommun ett nytt servicecenter som ska ge Borlängeborna ”en väg in” till kommunen. Nyckelpersonerna i den nya verksamheten är kommunvägledarna, vars uppgift är att ge exceptionellt bra service till alla som kontaktar kommunen för att få svar på frågor och hjälp med sina ärenden.

Är du en kommunvägledare?
Som kommunvägledare är du den första person Borlängebon möts av i kontakten med Borlänge kommun. Ofta är du också den enda, eftersom du med hjälp av smarta IT-system kan hjälpa Borlängebon direkt, utan att behöva koppla eller hänvisa vidare.

För att trivas och lyckas som kommunvägledare behöver du vara grymt serviceinriktad, det vill säga utrustad med kvickhet, tålamod, lyhördhet, engagemang och vänlighet. Du gillar ett arbete som innebär många olika uppgifter, där förändring och utveckling tillhör vardagen. Framför allt är du beredd att göra skillnad för Borlängebon – och för kommunen – genom att vara det bästa ansiktet utåt.

ARBETSUPPGIFTER
I servicecentret, som kommer att ligga i Stadshuset, tar du och 15-talet kollegor emot samtal, e-post och besök. Med hjälp av ärendehanteringssystemet, webben och andra digitala system ger du snabba, korrekta och relevanta svar under tiden Borlängebon väntar. Varje fråga och ärende ska registreras, så att uppföljning och statistik blir exakt och ett kvalitativt underlag för utveckling och förbättring. I arbetet ingår också att övervaka och besvara frågor som inkommer till Borlänge kommuns officiella e-postlåda och via sociala medier.

Som medarbetare i kommunens mest centrala och synliga verksamhet är det en självklarhet för dig att aktivt vara en del av förbättrings- och utvecklingsarbetet. Lika självklart är det att du och dina kollegor delar det förhållningssätt som Borlänge kommuns värdegrund innebär:
• Jag finns här för Borlängebon
• Jag gillar utmaningar
• Jag möter varje människa med öppenhet

KVALIFIKATIONER
Du har minst avslutad gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet från serviceyrken. Du är bekväm i att använda sociala medier och kan på ett korrekt och förtroendeingivande sätt ge svar på inkommande frågor både på svenska och engelska. Din datorvana är mycket god och du kan med lätthet söka information samtidigt som du pratar i telefon. Din inställning till arbetet och uppdraget är tydligt värdegrunds- och lösningsfokuserat.

Vi efterfrågar särskilt dig som förutom svenska och engelska kan kommunicera på arabiska, kurmanji, somaliska eller finska. Tidigare erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem är meriterande samt erfarenhet som innebär goda kunskaper om Borlänge kommuns olika verksamheter. Extra vikt läggs vid specifik kunskap om samhällsbyggnad, teknik och miljö samt socialtjänstfrågor.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

Annonssäljare undanbedes vänligt och bestämt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Anna Carin Johansson
0243-736 93
Digital strateg Anders Wahl
0243-736 94
Enhetschef servicecenter Torbjörn Axklint
0243-663 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borlänge kommun, Verksamhetsstöd/Service och kommunikation Borlänge
  • 7 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1 september 2017. Anställningen inleds med två månaders utbildning. Intervjuer och för tjänsten anpassade tester sker löpande, huvudsakligen under april 2017.
  • Publicerat: 15 februari 2017

Besöksadress

Stadshuset 78181 Borlänge
None

Postadress

Röda vägen 50
Borlänge, 78181

Liknande jobb


Office Coordinator till Fuchs!

Office Coordinator till Fuchs!

15 maj 2024

15 maj 2024

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

15 maj 2024